اولین هفته از جشنواره اقوام ایرانی با حضور اقوام استانهای خوزستان و لرستان در منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان: اولین هفته جشنواره اقوام ایرانی از مجموعه برنامه‌های جشنواره تابستانی ترنم دریا به همت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد انزلی در فاز تجارت و گردشگری این منطقه اجرا شد.

این جشنواره با هدف احیای فرهنگ اصیل کشور و معرفی آن به نسل جوان و برقراری ارتباط بین نسل‌ها، ایجاد تعادل با به نمایش گذاشتن وجوه مشترک اقوام ایرانی که فرهنگ ملی کشور را می‌سازد و فراهم نمودن فضای شاد و مفرح برای گردشگران و بازدیدکنندگان برگزار می‌شود.

جشنواره اقوام ایرانی به مدت سه هفته از تاریخ ۲۸ مرداد لغایت ۱۳ شهریور در روزهای چهارشنبه تا جمعه از ساعت ۸ تا ۱۱ شب در ضلع غربی مجتمع تجاری ستاره شمال منطقه برگزار می‌گردد.

در هفته نخست از این جشنواره اقوام خوزستان و لرستان با برپایی سیاه چادر اقدام به معرفی فرهنگ، آئین، آداب، سنن و غذا‌ها و صنایع دستی شهر خود پرداختند و همچنین موسیقی نواحی و رقص‌های محلی را به گردشگران معرفی کردند.

در حاشیه این جشنواره که مقارن با دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه (س) و هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) بود ضمن گرامیداشت این ایام خجسته، مجموعه مسابقاتی با مفاهیم فرهنگی و مذهبی برگزار و به شرکت کنندگان و گردشگران جوایزی اهدا شد.