رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در راستای نوسازی و بهسازی ناوگان تجهیزات درمانی در گیلان، ١١ دستگاه همودیالیز با اعتبار بالغ‌بر سه میلیارد تومان در بیمارستان‌های استان توزیع شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حاشیه توزیع ١١ دستگاه همودیالیز با بیان اینکه افزایش کمی و کیفی دستگاه همودیالیز یکی از اساسی‌ترین نیاز در مراکز درمانی گیلان بوده، اظهار کرد: طی دو سال اخیر تمام تمرکز خود را در جهت توسعه فضای فیزیکی و تجهیزاتی به کار گرفته‌ایم که نمونه‌ای از آن‌ها، راه‌اندازی بیش از ١٠ دستگاه CT اسکن، ١٧ دستگاه اکسیژن ساز و یا استقرار دستگاه‌های همودیالیز بوده است.

وی با بیان اینکه استقرار و توسعه تجهیزات تشخیصی و درمانی باید به‌عنوان یک اصل در دانشگاه علوم پزشکی گیلان دنبال شود، افزود: در کنار مسن بودن فضای فیزیکی در بخش بهداشت و درمان، بخش اعظمی از ناوگان تجهیزات بهداشتی و درمانی نیز در استان فرسوده و مستهلک بوده و مستلزم بهسازی و نوسازی هستند.

سالاری با بیان اینکه مجموعاً ٨۴ دستگاه دیالیز در کشور توزیع‌شده، گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های مستمر توانستیم ١١ دستگاه همودیالیز را برای ارائه خدمات درمانی مطلوب و باکیفیت به مردم در استان جذب و بر اساس تعداد مراجعین و تعداد دستگاه‌های مستعمل دیالیز موجود، توزیع کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: دستگاه های  دیالیز به مرکز آموزشی درمانی رازی  رشت،  مرکز  آموزش درمانی هفده شهریور، بیمارستان امام خمینی (ره) صومعه‌سرا، بیمارستان شهید بهشتی آستارا و همچنین به بیمارستان نیکوکار املش بر اساس تعداد مراجعین و تعداد دستگاه های موجود اختصاص‌یافته است.

گیلان ٢۵٠ دستگاه همودیالیز فعال دارد و با افزایش ۱۱ دستگاه به مجموعه دستگاه‌های دیالیز استان ظرفیت ارائه خدمات به ۱۰۰۰ نفر از بیماران در ماه افزایش خواهد یافت.