فرماندار رودسر گفت: متاسفانه مهم ترین دغدغه شهرستان رودسر برای سرمایه گذاران و حتی ساکنین تغییر کاربری ها و بازبینی طرح های هادی است.

به گزارش ایلنا از رودسر،  علی وارسته بهدانی در جلسه کارگروه بوم گردی شهرستان رودسر بااشاره به اهمیت طرح بوم گردی در گیلان گفت: در این طرح ۱۶ شاخصه برای اجرای آن درنظر گرفته شده که مدیران شهرستان نسبت به تکمیل آن تعلل نکنند و انتظار می رود در اسرع وقت نسبت به انجام آن اقدام کنند .

فرماندار رودسر با تاکید بر اینکه ظرفیت سنجی و امکان سنجی در طرح بوم گردی از اولویت های کاری و اجرایی این طرح است افزود : گردشگری و بوم گردی جز طرحهایی هستند که در کشورهای توسعه یافته بعنوان شغل های درآمدزا تلقی می شود و باید با تخصص و گام به گام در این زمینه پیش رفت که انتظار می رود میراث فرهنگی نسبت به معرفی افراد متخصص و مجرب به کارگروه اقدام نماید تا بتوانیم بررسی و شناسایی طرح را تخصصی و کاربردی به پیش ببریم .

وی با بیان این مطلب که دو رکن اساسی گردشگری و کشاورزی از قابلیت های شهرستان رودسر است عنوان کرد : نیاز است در این زمینه ظرفیت سنجی صورت گیرد و بخشداران نسبت به تشکیل بانک اطلاعاتی در این زمینه از قبیل جاذبه های گردشگری و فرصت های سرمایه گذاری  اقدام نمایند .

وارسته اظهار کرد : رحیم آباد با توجه به فضا و چشم انداز زیبا و بکری که دارد یکی از بزرگترین قطب های گردشگری گیلان است که باید درصدد شناسایی این قطب گردشگری در سطح کشور تمام تلاش و همت خود را به کار بندیم.

فرماندار رودسر با اشاره به اینکه ما در مقابل اعتماد سرمایه گذاران مسیول هستیم عنوان کرد : تهیه بانک اطلاعاتی از ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری شهرستان این فرصت را در اختیار می دهد تا با حضور سرمایه گذاران بصورت تخصصی نسبت به معرفی طرح ها و جاذبه ها اقدام نماییم و در این صورت است که سرمایه گذار با آمادگی شهرستان مواجه می شود و این بسترسازی زمینه ساز جذب و حضور سرمایه گذاران خواهد شد .

وی در زمینه خدمات رسانی به سرمایه گذاران افزود :تمام دستگاهها موظفند بستر لازم برای خدمات دهی به سرمایه گذاران را فراهم سازند که متاسفانه مهم ترین دغدغه شهرستان رودسر برای سرمایه گذاران و حتی ساکنین تغییر کاربری ها و بازبینی طرح های هادی است که این دو مسئله مهم نیز در جذب سرمایه گذار و ماندگاری وی تاثیرگذار است و بنیاد مسکن گیلان باید در این زمینه و کوتاهی های صورت گرفنه پاسخگو باشد.

وارسته یکی دیگر از ویژگی های شهرستان در طرح بوم گردی را گردشگری دریایی اعلام کرد و گفت : بعنوان اولین شهرستان دارای ۴۵ کیلومتر نوار ساحلی بکر در سطح گیلان ، متاسفانه نتوانستیم در این زمینه جایگاه اول شهرستان را پررنگ و بنام خود در رونق گردشگری دریایی ثبت نماییم و در زمینه ماندگاری گردشگر باتوجه به حضور ۹۵ درصدی مسافران باهدف استفاده از قابلیت های این سرمایه عظیم خدادادی بهره مند شویم که با حضور تعدادی از شرکت های بزرگ کشور و با حمایت همه جانبه مدیران شهرستانی می توانیم در این زمینه شهرستان رودسر را به جایگاه حقیقی اش برسانیم.