فرماندار رودسر با بیان اینکه امسال یکی از پربارترین سال‌ها در تولید مرکبات گیلان و شهرستان رودسر بوده است، یادآور شد: با تراکم فروش و تحویل پرتقال به کارخانجات افشره در سطح شهرستان مواجه هستیم.

به گزارش ندای گیلان از رودسر،محمد حیدری فرماندار رودسر در حاشیه بازدید از کارخانه پرتقال افشره چابکسر، شهرستان رودسر را دارای ۵۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت مرکبات با ۴۰۰۰ باغدار دانست و اظهار کرد: کشاورزان یک سال برای تولید محصول زحمت می‌کشند و هزینه می‌کنند لذا نباید اجازه دهیم که واسطه گران وارد چرخه خرید تا کارخانه شوند و به کشاورزان ضرر برسانند.

وی حمایت از کشاورزان را خط قرمز دولت دانست و افزود: حفظ منافع کشاورزان را وظیفه خود می‌دانیم؛ در راستای تعیین قیمت نیز به صورت حاکمیتی عمل خواهیم کرد، زیرا بازار رقابتی و قیمت شناور معنا ندارد و کشاورز سود نمی‌برد.

فرماندار رودسر با بیان اینکه ادارات جهاد کشاورزی و صمت قیمت‌های کارشناسی را اعلام خواهند کرد، گفت: نوسان در قیمت‌ها افکار عمومی را ملتهب می‌کند و هرج و مرج را در بازار رقم می‌زند لذا باید به سمت ثبات قیمت‌ها بروسم تا آرامش جامعه تضمین شود.

حیدری سیاست دولت را ایجاد ثبات در قیمت کالاهای اساسی دانست و عنوان کرد: دولت توجه ویژه‌ای به محصولات کشاورزی دارد؛ در جریان سفر روز گذشته معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به گیلان نیز درباره خرید برنج دپو شده، مطالبات چایکاران و برنامه ریزی برای خرید مرکبات تصمیم گیری شد.

وی از کارخانجات مرکبات شهرستان رودسر خواست با تمام ظرفیت فعالیت کنند و مرکبات را از باغداران بومی نحویل بگیرند و اضافه کرد: دولت از واحدهای تولیدی حمایت می‌کند و یکی از افتخارات دولت احیای واحدهای راکد است و نوسازی خط تولید و ماشین آلات از طریق پرداخت تسهیلات تکلیفی است.

فرماندار رودسر با بیان اینکه امسال یکی از پربارترین سال‌ها در تولید مرکبات گیلان و شهرستان رودسر بوده است، یادآور شد: با تراکم فروش و تحویل پرتقال به کارخانجات افشره در سطح شهرستان مواجه هستیم؛ البته برخی نارضایتی‌ها از سوی باغداران وجود دارد که مربوط به زمان تحویل و نرخ‌گذاری و مطالبات است.

وی کارخانه افشره چابکسر را دارای قیمت طولانی دانست و گفت: فردا جلسه کارشناسی قیمت مرکبات با حضور دستگاه‌های متولی برگزار می‌شود؛ همچنین به دنبال پرداخت به موقع حق کشاورزان هستیم.

حیدری از خرید روزانه ۱۰۰ تنی مرکبات خبر داد و اضافه کرد: تاکنون بیش از ۱۶۰۰ تن مرکبات خریداری شده و ظرفیت خرید روزانه بیش از ۱۰۰ تن وجود دارد.

فرماندار رودسر از کارخانجات افشره خواست مرکبات را مستقیم از کشاورز تحویل بگیرند و افزود: باید هرچه سریع‌تر نسبت به برداشت مرکبات اقدام شود تا کشاورز خسارت نبیند.