فرماندار رودسر گفت: در رودسر بالغ بر ۳۳درصد هم در حوزه اقامتی ٬ و هم ورود به شهرستان و جاذبه های گردشگری رشد داشته که در بین اسکان مدارس از رتبه ۱۱به رتبه ۹شهرستان دست یافتیم .

به گزارش ندای گیلان،علی وارسته بهدانی فرماندار رودسر در نشست تخصصی شناسایی ظرفیت ها و قابلیت های شهرستان رودسر که با حضور نخبگان و اساتید دانشگاهی برگزار شد اظهار داشت: محور گردشگری٬ کشاورزی ٬تجاری سه مقوله ای است که استاندار محترم به جد روی آن تاکید می کنند و انتظار دارند شهرستانها روی آن پیگیری کنند و ماهم در شهرستان باید به نحو احسن دنبال کنیم.
وی افزود ظرفیت ها و پتانسیلهای شهرستان رودسر در زمینه های مختلف زبان زد بوده و هست بطوری که رتبه اول تولیدات فندق و گل گاوزبان و گیاهان دارویی را در سطح استان و کشور دارا هستیم که باید برای حفظ آن نیز تلاش کنیم.
وارسته افزود : با همکاری همه نیروی های دانشگاهی و علمی باید از همه این ظرفیت ها استفاده کرده واین پتانسیل ها را به همه دنیا بشناسانیم  در این صورت سرمایه گذاران با آشنایی و آگاهی بیشتر به منطقه ورود خواهند نمود.
وی بیان داشت: زیر ساخت ها از جمله راه٬ آزاد راه ٬ فضای هواپیمایی در سطح استان وجود دارد و الحمدالله با ورود دولت تدبیر و امید تقویت و رشد پیدا کرده است لذا باید به نحوی از موهبت های خدادادی در کنار زیرساخت های ایجاد شده استفاده کنیم که جاذبه ها برای ما بدرستی قابل لمس باشد بنابراین در این زمینه به یک برنامه ریزی مدون و حساب شده نیازمندیم تا هر چه بیشتر از این مواهب بهره مند شویم .
وارسته تصریح کرد :همگی باید زبان و فهم مشترک در حوزه گردشگری را فراهم کنیم که مهمترین مسئله در فرهنگ غنی مردم در حوزه مهمان نوازی های ماست.
وارسته در ادامه با بیان اینکه تعداد هشت میلیون و۹۷۱ هزار گردشگر از استان بازدید کردند گفت: این تعداد رشد ۲۶ درصدی در سطح استان داشته است و نشان می دهد با تبلیغات و دغدغه می توانیم به نتایج مثبت دست یابیم .
وی افزود: در رودسر بالغ بر ۳۳درصد هم در حوزه اقامتی ٬ و هم ورود به شهرستان و جاذبه های گردشگری رشد داشته که در بین اسکان مدارس از رتبه ۱۱به رتبه ۹شهرستان دست یافتیم .

وارسته با تاکید بر اینکه در حوزه گردشگری باید تحول اساسی ایجاد کرد افزود : گردشگری در تمامی شاخص ها و زوایا در شهرستان رودسر وجود دارد که فقط مدیریت در آن و همت مردم می تواند در اجرا و به نتیجه رساندن آن تاثیر آفرین باشد .
فرماندار رودسر با اعلام این خبرکه در ایام نوروز ۱۱۷۳ نفر گردشگر خارجی به استان آمدند افزود : شهرستان رودسر با تمام ظرفیت های چشمگیری که دارد قابلیت جذب توریست خارجی را داراست و فقط نیازمند ایجاد یکسری امکانات و زیرساختهاست که شدنی و امکان پذیر است است.
وی افزود: برای رشد و ارتقاء شهرستان رودسر باید سرمایه گذاران را هر چه بیشتر گرامی بداریم و همکاری لازم با آنها را داشته باشیم چرا که معتقدم ۸۰ درصد کارهای اجرایی بدست بخش خصوصی می تواند به نتیجه برسد ؛و ۱۰۰ درصد با ورود بخش خصوصی در طرح های مختلف گردشگری کشاورزی و تجارت و اجراسازی موافقم.
فرماندار رودسر در ادامه اهداف کلان در حوزه گردشگری را بر اساس سیاستهای دولت ، بحث اشتغال ٬ فقر زدایی ٬ کاهش آسیب های اجتمایی ٬ بحث توزیع عادلانه فرصت های شغلی گردشگری ٬ ارتقاءفرهنگ عمومی و…عنوان کرد و افزود : یکی از اهداف کلان در حوزه گردشگری اشتغال است که با هدف ایجاد انگیزه و حتی فقرزدایی می توانیم بر همان اساس پیشگام باشیم
فرماندار رودسر با اشاره به اینکه روستاهای ما نباید فضای بکر گردشگری خود را از دست دهند افزود : ایجاد امکانات می تواند با حفظ سبک و سیاق سنتی به مردم تهیه و تقدیم شود اما اگر قرار است فضای روستایی ما همانند شهر ماباشد پس چه تغییری بین این دو حوزه وجود دارد ؟ و گردشگر ما به چه امیدی می خواهد وارد شود و فضای روستایی ما را دیدن کند ؟
وارسته افزود : آبشارها ، تالاب ها ، غارها ، قلعه ها و حتی افسانه های محلی بسیاری که در روستاها وجود دارد همگی قابل انتقال است و می توان روی آنها با ارائه طرح های مدون و هدفمند و همچنین ارائه مقالات علمی از شناساندن ظرفیت های شهرستان کار کرد و با فضای تبلیغاتی که می توان ایجاد کرد گردشگر و یا توریست خارجی را وارد ساخت
فرماندار رودسر با بیان این مطلب که باور کنیم شهرهای اروپایی با ساخت مناظر و جاذبه های مصنوعی توانسته اند قدرت گردشگری را در دست بگیرند افزود : مواهب طبیعی و خدادادی ما از بهترین های دنیاست ؛ بهترین هایی که تمام مردم دنیا آرزوی دیدنش را دارند چرا از این فرصت خدادادی به نفع مردم شهرستان رودسر استفاده نکنیم ؟
وی تاکید کرد مردم ،سرمایه گذاران اصلی این شهرستان هستند و با حفظ و احترام به خرده فرهنگ ویژه منطقه می توان برنامه ریزی کرد و در جهت ارتقا شهرستان رودسر قدم برداشت .
وی در پایان با تاکید بر شناسایی ظرفیت های شهرستان توسط شوراهای روستا و دهیاران افزود : تقویت اقامتگاههای بوم گردی و آماده سازی بانک اطلاعاتی از جادبه های روستا می تواند در جذب توریست و سرمایه گذار یاری گر باشد
گفتنی است این نشست هفتگی تا پایان اردیبهشت ماه با هدف برگزاری همایش سرمایه گذاری در شهرستان رودسر بصورت علمی تخصصی و کاربردی ادامه دار خواهد بود.