نشست مشترک شهردار بندرانزلی با محمدعلی ثابت قدم رئیس هیئت عامل بانک شهر استان گیلان و شهردار رشت با محوریت توسعه شهری در زمینه های عمرانی و فرهنگی و خدماتی تشکیل شد.

ندای گیلان:نشست مشترک شهردار بندرانزلی با محمدعلی ثابت قدم رئیس هیئت عامل بانک شهر استان گیلان و شهردار رشت با محوریت توسعه شهری در زمینه های عمرانی و فرهنگی و خدماتی تشکیل شد.

شهردار بندرانزلی در این نشست با بیان اینکه بانک شهر با سرمایه شهرداری ها به ویژه کلان شهرها کارهای بزرگی را جهت توسعه شهری انجام داده اما در گیلان تاکنون فعالیت چشمگیری نداشته است گفت: قطعاً حضور مدیران ارشد بانک شهر در سطح شهرهای گیلان می تواند به توسعه و تعالی کمک کند.
رضا پورشعبان در ادامه به تفاهم نامه منعقده با بانک شهر در سال گذشته که در منطقه آزاد انزلی به امضای طرفین رسید اشاره کرد و افزود: در تفاهم نامه محورهای خوبی برای همکاری فی مابین به خصوص در بحث سرمایه گذاری ذکر شد و شورای اسلامی شهر انزلی نیز با رعایت الزاماتی آن را به تصویب رساند.
وی خاطرنشان کرد: با ارزیابی عملیاتی که صورت خواهد گرفت شهرداری با پشتوانه قوی مالی می تواند فعالیت های مثمرثمرتری انجام دهد.
شهردار بندرانزلی اجرای پروژه های عمرانی مهم از جمله تجهیز کشتارگاه انزلی، برنامه هایی جهت ماندگاری بیشتر گردشگر و کاهش بیکاری را از جمله الویت های مهم کاری با همکاری بانک شهر برشمرد و تصریح کرد: امیدواریم در سال همدلی و همزبانی و در راستای اقتصاد مقاومتی توسعه پایدار شهری چشمگیری را شاهد باشیم.
رئیس هیئت عامل بانک شهر استان گیلان هم با تاکید براینکه تفاهم نامه تنظیم شده قابلیت دقت بیشتر را در اجرایی شدن را دارد گفت: اجرایی شدن بندهای تفاهم نامه مستلزم یکسری زیرساخت ها به ویژه در شهرهای رشت، بندرانزلی و لاهیجان است که توسعه شعب که هم اکنون در حال مطالعه است یکی از آنهاست.
محمدعلی ثابت قدم افزود: ۵۲ شهرداری در استان وجود دارد که می توانیم تجمیع شهرداری ها را در بانک شهر جهت توسعه خدمات عمرانی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشیم. چراکه این بانک قابلیت این را دارد که علاوه بر بحث اقتصادی به سمت سوی آبادانی فضای شهری برود.
وی با بیان اینکه راه اندازی لوجستیک شهرداری باید هدف اصلی باشد ادامه داد: این مقوله باید در قالب پکیج از سوی از سوی شهرداری آن هم صرفاً نه عمرانی و سرمایه گذاری بلکه ممکن است در قالب یایر زمینه ها از جمله توسعه تجهیزات باشد.
شهردار رشت خاطرنشان کرد: تلفیق پروژه های عمرانی، حجم ریالی پروژه با مقوله سرمایه گذاری در بانک شهر از جمله موضوعاتی است که در بحث فعالیت های این بانک پیش بینی کردیم.
وی به کارهای زیرساختی انجام شده در این حوزه اشاره کرد و افزود: فیبر نوری و توسعه شبکه اینترنتی در سطح شهر رشت از جمله اقدامات شهرداری علاوه بر مقوله های صرفا عمرانی بوده که می تواند درآمده حاصله به سمت شهرداری ها بازگردد.
ثابت قدم تصریح کرد: ارائه کارت های شهروندی به شهروندان و خدماتی که از آن خواهند گرفت یکی دیگر از مقوله هایی که است که می تواند با همکاری بانک شهر انجام شود.
این مقام مسئول گفت: یکی دیگر از مقوله ها این است که با اجرایی شدن این تفاهم نامه می توان با امکانات منطقه آزاد انزلی اقدام به تجهیز و بهسازی و نوسازی ناوگان تاکسی رانی و اتوبوسرانی در سطح شهر انزلی نمود.

گیل خبر