معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: به هموطنان اطمینان می‌دهیم که تا امروز فردی مشکوک به ابتلا به این ویروس در مرز آستارا مشاهده نشده است.

به گزارش ندای گیلان،فردین مهرابیان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بازدید از فعالیت کارشناسان بهداشت و درمان در نقطه صفر مرزی، اظهار داشت: هیچ مورد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا تاکنون در گیلان مشاهده نشده است.

او، در این بازدید با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در مرز ورود به ایران در آستارا، افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان با امکانات و تجهیزات کافی در مرز آستارا مستقر شده و اشخاص پس از معاینه و اطمینان از سلامت آن‌ها وارد کشور می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به آمادگی برای مقابله با بیماری کرونا، گفت: کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی گیلان بصورت ۲۴ ساعته در مرز آستارا برای مقابله با این بیماری مستقر هستند.

فردین مهرابیان افزود: به هموطنان اطمینان می‌دهیم که تا امروز فردی مشکوک به ابتلا به این ویروس در مرز آستارا مشاهده نشده است.

او، با اشاره به انتشار خبر ورود ۲ شهروند چینی مشکوک مبتلا به ویروس کرونا از مرز آستارا، گفت: این افراد در بدو ورود به ایران هیچ علائم بیماری نداشتند، احتمالا در دوره نهفته بیماری بودند، پس از علائم مشکوک در تبریز در قرنطینه قرار گرفتند که پس از آزمایش‌های لازم مشخص شد که مبتلا به ویروس کرونا نیستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، با تاکید بر لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه از سوی مردم برای مقابله با این بیماری، افزود: مردم باید اقدامات اولیه پیشگیرانه همچون شستن مکرر دست‌ها، رعایت بهداشت فردی، دوری از حیوانات مریض، گوشت فاسد و تهیه غذا در شرایط بهداشتی را جدی بگیرند.

فردین مهرابیان، با اشاره به اخبار غیر موثق منتشر شده در خصوص بیماری کرونا، تصریح کرد: متاسفانه عده‌ای بدون آگاهی با انتشار شایعات و اخبار نادرست در فضای مجازی باعث نگرانی افکار عمومی شدند که از مردم خواهش می‌کنیم به شایعات توجه نکرده و تنها از صدا و سیمای جمهوری اسلامی و خبرگزاری‌های رسمی اخبار موثق را دنبال کنند.

yjc