سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: با ورود محموله های جدید واکسن کرونا در روزهای آینده به گیلان شهروندان نگران تزریق دُز اول و یا دوم واکسن نباشند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،فردین مهرابیان در گفتگویی با اشاره به روند واکسیناسیون و تعداد پایگاه‌ها و مراکز فعال در این زمینه در استان گیلان، اظهار کرد: در روز یکشنبه ۲۲۴ پایگاه در گیلان اقدام به واکسیناسیون شهروندان کردند.

وی با بیان اینکه در شهرستان رشت نیز ۵۵ پایگاه واکسیناسیون فعال بود، افزود: تعداد مراکز و پایگاه‌های واکسیناسیون در استان گیلان بر اساس شرایط، تعداد واکسن و مقدار توزیع شناور است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به ورود محموله‌های جدید واکسن به کشور و پیگیری مسئولان استان برای دریافت سهم بیشتری از واکسن‌ها، تأکید کرد: شهروندان نگران واکسیناسیون نباشند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون گروه‌های هدف بر اساس سند ملی در تمام شهرهای استان گیلان در حال انجام است، گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده واکسیناسیون شهروندان بر اساس دستور العمل ابلاغی از سوی وزارت بهداشت انجام می‌شود.

مهرابیان با تأکید بر اینکه روند واکسیناسیون در روزهای آینده نیز در استان گیلان با جدیت، دقت و سرعت انجام می‌شود، ادامه داد: در روزهای آینده شاهد ورود محموله‌های جدید واکسن به استان گیلان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: شهروندان دغدغه واکسیناسیون اعم از دُز نخست و دوم را نداشته باشند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه شهروندان در کنار واکسیناسیون همچنان باید شیوه نامه‌های بهداشتی را نیز رعایت کنند، ادامه داد: برای کسب اطلاعات لازم درباره زمان، مکان و نوع واکسن به پرتال اطلاع رسانی واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی گیلان مراجعه کرده و یا با شماره تلفن ۴۴۰۱ تماس و اطلاعات لازم را دریافت کنند.