معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: بیش از یک میلیون و ۴۸۳ هزار گیلانی علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز با اعلام این خبر گفت: تاکنون حدود یک میلیون و ۴۸۳ هزار و ۸۳۰ نفر معادل ۶۹ و ۳ دهم درصد از گروه‌های هدف شامل کادر بهداشت و درمان، جانبازان شیمیایی، سالمندان بستری در مراکز بهزیستی و بیماران خاص، دانش آموزان بالای دوازده سال، کارمندان دولت و متقاضیان گروه‌های سنی مختلف در استان گیلان واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

آبتین حیدرزاده با اشاره به اینکه تا کنون ۵۴۷ هزار و ۴۸۹ نفر واکسن نوبت دوم را نیز دریافت کرده اند افزود: با افزایش شمار پایگاه‌های واکسیناسیون در گیلان شرایط برای نوبت دهی بسیار آسان شده و گیلانیان برای پیشگیری از این بیماری بهتر است واکسیناسیون را جدی بگیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه همه‌ی افراد در گیلان باید در سامانه salamat.gov.ir وقت بگیرند و پیامک مراجعه دریافت کنند گفت: در روستا‌های استان هم مردم می‌توانند به صورت حضوری مراجعه و واکسینه شوند.

گیلان حدود ۵۰۰ پایگاه واکسیناسیون دارد و امروز ۲۱۷ مرکز فعال در سراسر استان کار تزریق واکسن را انجام می‌دهند و ۳ مرکز هم به صورت شبانه روزی در کنار مردم هستند.