رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مکان‌یابی برای احداث نیروگاه تولید انرژی از زباله در سراوان رشت مورد تایید سازمان محیط زیست قرار گرفته است

به گزارش نداي گيلان: معصومه ابتکار صبح امروز در جریان بازدید از جایگاه زباله سراوان هدف از سفر خود به گیلان را اطلاع از وضعیت تخریب جنگل‌ها عنوان و اظهار کرد: برای برطرف شدن مشکلات جنگل در گیلان به این استان سفر کرده‌ایم.

وی با اشاره به وضعیت پسماند استان افزود: دولت برای مدیریت پسماند مصوبه خوبی داشته و تسهیلات مناسبی را در نظر گرفته است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: برای بحث خرید زباله‌سوزها پیش‌بینی‌ شده و اعتبارات لازم را دولت تامین می‌کند و از سرمایه‌گذاران می‌خواهیم در این زمینه مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه کسانی که به طبیعت و جنگل‌های کم‌نظیر و فوق‌العاده زیبای گیلان علاقمند هستند مشارکت کنند، تصریح کرد: مصوبه خوبی در زمینه مشارکت بخش‌خصوصی و سرمایه‌گذاری با سازمان به تصویب رسیده است.

ابتکار ساماندهی پسماند را اولویت مهم استان‌های شمالی عنوان کرد و گفت: گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده و در جلسات پیگیری می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات یک شبه ایجاد نشده است، خاطرنشان کرد: مشکل پسماند از گذشته بوده و تلاش دولت یازدهم در برطرف شدن مشکلات مضاعف است.

این مقام مسئول از مکان‌یابی برای ساخت نیروگاه تولید انرژی از زباله در سراوان را مورد تایید قرار داد و گفت: تعیین این جایگاه نخستین مصوبه ما در سفر به این استان است.

وی اقدام‌های مدیریت پسماند در گیلان را خوب ارزیابی کرد و یادآور شد: طرح تفکیک زباله از مبدأ اقتصادی است و باید در زمینه جداسازی پلاستیک، شیشه و کاغذ به مردم آموزش‌های لازم داده شود.