مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان گفت : تامین برق یکی از اصلی ترین نیاز زیر ساختی واحدهای صنعتی استان گیلان است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، فریبرز سعیدی کیا مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان طی دیداری با محمدنژاد نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی ، داراب زاده مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان و هنرمند مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان ، به بررسی مشکلات واحد های صنعتی شهرستان لنگرود پرداختند .

نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامیدر خصوص اقتصاد مقاومتی و اهمیت آن در صنایع کوچک اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد درون‌گرا است، یعنی به ظرفیت‌های اقتصادی داخلی توجه ویژه دارد. با توجه به وضعیت و شرایط حاکم بر اقتصاد ایران و وجود شهرک‌های صنعتی متعدد در اطراف شهر‌ها، همچنین وجود بنگاه‌های خرد و کوچک در حال حاضر شرایط برای تحقق اقتصاد مقاومتی مهیا است.

وی ادامه داد : اولین گام باید شناسایی بنگاه‌هایی باشد که تولیدات آنها کمتر از میزان ظرفیت است. می‌توان با یک تزریق، کمک و سیاست‌های پولی انبساطی خوب از قبیل اعتبار و تسهیلات ارزان قیمت در بلندمدت، با بهره اندک بنگاه‌های دچار آسیب را یاری کرد.

محمدنژاد در خصوص مشکلات پیش روی صنعتگران بیان داشت: بحث تحریک تقاضا اهمیت کلیدی دارد و در این راستا کنترل واردات، قاچاق و ظرفیت مازاد تاثیر به‌سزایی دارد همچنین درحال حاضر حدود ۸۰ درصد سرمایه گذاری در بخش صنعت بانک محور است به نوعی بانک‌ها سرمایه می‌دهند و بهره بالا دریافت می‌کنند و کاهش ظرفیت بنگاه تولیدی سبب رشد بیشتر آن می‌شود لذا نرخ تسهیلات بانکی باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به کمبود برق در سال های اخیر و قطعی های شبکه توزیع برق در شهرک های صنعتی افزود:حق صنایع در سهم‌بری از میزان برق باید مشخص شود و نیاز واحدهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به برق پایدار باید تأمین شود.واحدهای صنعتی در زمان کمبود برق نباید با قطع ناگهانی مواجه شوند، در شرایط اضطرار باید با هماهنگی انجام بگیرد.خساراتی که به دلیل قطع ناگهانی برق در واحدهای صنعتی به بار می آید باید برابر با قانون مستمر بهبود فضای کسب و کار جبران شود.

فریبرز سعیدی کیا ضمن تقدیر و تشکر از حضور  محمدنژاد نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی ، داراب زاده مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان و هنرمند مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان در این نشست اظهار داشت: برای تامین برق طرح های توسعه ای در بخش صنعت باید آینده نگری و برنامه ریزی صورت گیرد. تامین برق یکی از اصلی ترین نیاز زیر ساختی واحدهای صنعتی استان گیلان است .در گذشته برخی از آینده نگری ها برای تامین زیرساخت‌ها از جمله،پیش بینی لازم برای تامین میزان برق صنایع استان منطبق با طرح های توسعه آنها انجام نشده است و هم اکنون باید برای رفع آن کاستی ها تلاش بیشتری صورت گیرد.

رییس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت: اکنون در شهرکهای صنعتی خدمات متمرکز ارائه می شود و تامین زیرساخت هایی همچون آب و برق و گاز و تصفیه خانه بر عهده سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران است که این امر به کاهش هزینه تمام شده محصول کارخانه ها کمک می کند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان با اشاره به اهمیت رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی برای بازگرداندن رونق به اقتصاد، تصریح کرد: بسیار امیدواریم با مساعدت و همکاری بانک های عامل و همچنین تلاش و جدیت سرمایه گذاران، این واحدها بتوانند مشکلات نقدینگی خود را برطرف کرده و شاهد رونق تولید و ایجاد اشتغال در استان باشیم.

 سعیدی کیا در پایان افزود: افزایش ظرفیت واحدهای تولید و تکمیل پروژه های نیمه تمام اشتغالزایی در استان به طور جدی شتاب می گیرد.