نشست مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان با رئیس پارک علم و فناوری استان در خصوص همکاری های مشترک و دوجانبه جهت بهبود وضعیت صنایع دانش بنیان استان، در محل این شرکت برگزار شد.

به گزارش  ندای گیلان از رشت، در این نشست مهدی محبوبی حسن کیاده، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی بر روی توسعه شرکت‌های دانش بنیان تمرکز ویژه داشته، از این رو تمام تلاش ما این بوده است که با حمایت‌های مادی و معنوی برای توسعه فعالیت‌های آن‌ها بستری مناسب فراهم آوریم.

وی اظهار امیدوای کرد و ادامه داد: همکاری‌های مشترک با مجموعه پارک علم و فناوری صنعت استان می‌تواند به سوی دانش بنیان شدن واحدهای تولیدی و صنعت توام با علم پیش رود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان افزود: استان گیلان دارای ۳۶ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب است که از این میزان ۳۳ شهرک و ناحیه صنعتی بهره بردار میباشد، با اشتغالی بالغ بر۱۵هزار نفر، ولی متاسفانه تعداد کمی از واحد‌های مستقر در این شهرک‌ها دانش بنیان می‌باشند.

محبوبی افزود: واحدهای صنعتی با مشکل کمبود نقدینگی مواجه هستند و شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان از طریق تامین نقدینگی از محل پرداخت تسهیلات بانکی اقدام به رفع آن نموده است. امیدواریم با تحرکی که در بانک‌ها بوجود آمده و حمایتی که دولت می‌کند؛ این مشکلات برطرف شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان در خصوص حمایت از واحدهای صنعتی دانش بنیان گفت: توسعه صنعت باید به سمت ایجاد پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های دانش بنیان و صنایع هایتک باشد تا از نیروهای تحصیلکرده دانشگاهی، بیشتر بتوان بهره جست.

در این دیدار علی باستی رییس پارک علم و فناوری گیلان گفت: صنایع کوچک می‌توانند خدمات خوبی را به واحدهای فناور در حوزه صادرات ارائه دهند.

وی در پایان افزود: امید داریم با همکاری دو جانبه شرکت شهرک‌های صنعتی و پارک، بتوانیم مشکلات تولیدی صنایع دانش بنیان در استان را رفع کرده و درصدد پشرفت صنایع بومی استان برآییم.