“ورود ۸۰ فروند بوئینگ طی ۱۰ سال به کشور”، “روند کاهشی نرخ دلار”، “انتظار برای روزهای سفید طلای سیاه در ژانویه”، “عدم تورم زا بودن نقدینگی موجود”، “تشریح شرایط عرضه دلار در صرافی بانک ها”، “آخرین اخبار از آنفلوآنزای مرغی”، “جزییات قرارداد ۷۰۰ میلیون دلاری هیوندای با کشتیرانی ایران” و برداشته شدن محدودیت های سرمایه گذاری در معادن از جمله مهم ترین اخبار اقتصادی بودند.

?ندای گیلان:80فروند بوئینگ در ۱۰ سال وارد ایران می‌شود

?مراسم امضای سند همکاری میان ایران‌ایر و بوئینگ با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد تا دولت در ماه‌های پایانی عمر خود، قراردادی استثنایی برای صنعت هواپیمایی را به امضا برساند.

?ندای گیلان:نرخ دلار کاهشی شد

?در بازار دیرو- یکشنبه – دلار آمریکا با حرکت کاهشی نسبت به روز گذشته به ۳۹۰۹ تومان برگشت و سکه تمام طرح جدید نیز یک میلیون و ۱۳۸ هزار تومان فروخته می‌شود.

?ندای گیلان:روزهای سفید طلای سیاه همراه با ژانویه خواهد آمد

?طلای سیاه بعد از سال‌ها درحال بازگشت به روزهای سفید خود است، روزهایی که مازاد عرضه و کاهش قیمت نفت باعث شده بود به فراموشی سپرده شوند و تنها یک تصمیم و اجماع همگانی می‌توانست این روزها را مجددا بازگرداند.

?ندای گیلان:نقدینگی موجود تورم‌زا نیست

?وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌گوید دولت بسیار نسبت به افزایش حجم نقدینگی حساس است و فرآیند رشد آن را به دقت رصد می‌کند. او توضیح می‌دهد که چگونه دولت در روندی گریزناپذیر به افزایش حجم نقدینگی تن داده و البته تصریح می‌کند که بخشی از نقدینگی موجود در اقتصاد ایران حاصل ضریب فزاینده است و تورم‌زا نیست.

?ندای گیلان:شرایط عرضه دلار در صرافی بانک‌ها

?صرافی بانک‌ها به عنوان تزریق کنندگان اصلی و عامل محوری قیمت گذاری ارز در بازار آزاد، دلار را تا حداقل۲۰ تومان ارزان‌تر از قیمت فروش در صرافی‌های آزاد ارائه می‌کنند.

?ندای گیلان:قیمت انواع خودروهای ۲۰۱۷ رنو/ کانگو الکتریکی ۲۵۰۰۰ یورو

?ارزش گمرکی خودروهای وارداتی رنو مدل ۲۰۱۷ توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام شده است که بر این اساس سافران اتومات ۲۵۰۰ سی سی و سیمبول اتومات ۱۶۰۰ سی سی بیشترین و کمترین قیمت را برای ورود به ایران با احتساب تعرفه دارند.

?ندای گیلان:آنفلوآنزای مرغی به قم هم رسید/ خسارت ۲۰ میلیاردی مرغداران

?آنفلوآنزای طیور پس از تهران و البرز به قم هم سرایت کرد و همچنان سازمان دامپزشکی در بی‌خبری به سر می‌برد. اما به گفته مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی همه‌ مرغداران خسارت دیده، بیمه هستند و حجم خسارت آن‌ها به ۲۰ میلیارد تومان می‌رسد.

?ندای گیلان:جزییات قرارداد ۷۰۰ میلیون دلاری هیوندای با کشتیرانی ایران

?شرکت “هیوندای هوی” یک سفارش به ارزش ۷۰۰ میلیون دلار برای ساخت ۱۰ کشتی از سوی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی دریافت کرده که از بازگشت ایران به بازار بین المللی پس از یک دهه حکایت دارد.

?ندای گیلان:محدودیت‌های سرمایه‌گذاری در معادن برداشته می‌شود

?وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تمایل ایران برای مشارکت با سرمایه‌گذاران خارجی، از ارسال قانون اصلاح معادن به هیات دولت جهت تسهیل ورود سرمایه‌گذاران به این حوزه با ایجاد زیرساخت‌های قانونی خبر داد.

?ندای گیلان:از شائبه سرطان‌زا بودن تا قیمت ارزان باروری ابرها

?رییس موسسه تحقیقات آب گفت: باروری ابرها به هیچ عنوان آثار زیست محیطی ندارد و این شائبه که مطرح می‌شود باروری ابرها سرطان‌زا است در تمام دنیا رد شده است.

?ندای گیلان:مسکن ارزان؛ رویای دست‌نیافته کارگران!

?یک مقام مسئول کارگری از دولت خواست تا امکان خرید مسکن ارزان قیمت یا اجاره به شرط تملیک را برای کارگران فراهم کند تا دریافتی آنها بیش از این صرف هزینه‌های مسکن و اجاره بها نشود.

?ندای گیلان:نسل‌های اینترنتی؛ فرزندهای نارس ارتباطات

?برخی اخبار از توسعه اینترنت به نسل پنجم در حالی به گوش می‌رسد که هنوز نقاط بسیاری در ایران وجود دارد که نه تنها به اینترنت نسل ۳ و ۴ مجهز نشده‌اند، بلکه اساسا اینترنتی به معنای آنچه در شهرهای بزرگ وجود دارد، برایشان معنی نشده است.

?هر روز در این کانال علاوه بر بسته های خبری صبحانه،عصرانه،اخبار شامگاهی و خبرهای مهم کانال  ندای گیلان؛بسته های اقتصادی و فناوری قرار خواهد گرفت.
?همه ی خبر های مهم روز را یک جا و در یک پیام بخوانید

https://telegram.me/joinchat/Bbx3eDvF5lVfMg4iHBnUwA

 

 

 

 

/ایسنا