شهردار رشت با اشاره به دومین سالانه شهر خلاق رشت، اظهار کرد: اولین سالانه‌ی این رویداد سال گذشته در سطح استانی بود ولی امسال با حضور شهرهای خلاق اصفهان، سنندج، بندر عباس و کرمانشاه در سطح ملی در رشت برگزار خواهد شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،نشست خبری دومین سالانه شهر خلاق رشت با حضور شهردار رشت و اعضای شورا ظهر روز چهارشنبه در رشت برگزار شد.

شهردار رشت با اشاره به دومین سالانه شهر خلاق رشت، اظهار کرد: اولین سالانه‌ این رویداد سال گذشته در سطح استانی بود ولی امسال با حضور شهرهای خلاق اصفهان، سنندج، بندر عباس و کرمانشاه در سطح ملی در رشت برگزار خواهد شد.

رحیم شوقی با اشاره به اینکه زمان برگزاری این رویداد ملی اول و دوم تیرماه می‌باشد، بیان کرد: شهرداران این شهرها، مدیران‌ کل فرهنگ، ریاست شوراها و ریاست کمیسیون فرهنگی این شهرها نیز در این رویداد ملی دعوت هستند.

شهردار رشت با تاکید بر اینکه گردشگری ورزشی را به گردشگری خوراک ارتباط دادیم، افزود: در همین راستا نخستین جام شطرنج شهرهای خلاق ایران در همین ایام در رشت برگزار می‌شود.

شوقی با تاکید بر اینکه در حد توانمان تلاش می‌کنیم که بتوانیم از این برند نهایت بهره را ببریم، افزود: از رسانه‌ها می‌خواهم که شهرداری را در راستای بهبود کیفیت برگزاری مراسم یاری کنند.

از برند شهر خلاق خوراک حراست کنیم

علیرضا تاج شهرستانی نیز در این نشست با تاکید بر اینکه برند شهر خلاق خوراک از گذشته به ما رسیده، اظهار کرد: باید در راستای پاسداشت و حراست از این برند تلاش کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با اشاره به ۴۰۰ نوع غذا در رشت، یادآور شد: باید جایی در شهر باشد که گردشگران بتنوانند با این غذاها آشنا شوند برخی رستوران‌ها به طبخ غذاهای محلی بپردازند.

نادر حسینی دیگر عضو شورای شهر رشت نیز در این نشست گفت: متاسفانه از ظرفیت برند شهر خلاق خوراک در چندساله گذشته به درستی بهره برداری نشده است و باید در این راستا گامهای بزرکی برداریم.