خرمی در خصوص انتشار اخباری در گیلان مبنی بر ترک خوردگی سد سفید رود گفت: هنگام زلزله رودبار ترکی در این سد ایجاد شد که با کمک مهندسان خبره جهانی ترمیم انجام شده و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
به گزارش خبرنگار ندای گیلان،وحید خرمی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان گیلان در نشست خبری درباره جذب اعتبارات در شرکت آب منطقه ای گیلان اظهار داشت:درسال ۹۷ ،۱۰۶درصد جذب اعتبارات داشتیم ودرسال گذشته حدود ۱۰درصد تخصیص کشوری را گرفتیم و۶۰درصد تخصیص استانی رانیز جذب کردیم.همچنین برای سال ۹۸ ،۴۸میلیارد تومان درنظر گرفته شده است که امیدواریم باپیگیری نمایندگان محترم مسولین بتوانیم این مقدار اعتبار راجذب کنیم.

وی گفت: در حوزه فعالیت آب منطقه ای برای کنترل سیلاب حریم رودخانه ها را سامان داده و رودخانه پیربازار یکی از این رودخانه ها است.

خرمی با بیان اینکه سال گذشته سال بسیار سختی بود،تا۵۰سال گذشته شاید کم آب ترین سال بود اظهار داشت: درسال جاری درست برعکس است ما شروع را به پیش بینی هواشناسی استناد کردیم و تقریبا خشکسالی ضعیف را حدس می زنیم.

وی با بیان اینکه در استان گیلان حدودا ۱متر بارش داریم  گفت:14میلیارد متر مکعب در سال به این‌ استان نعمت بارش نازل می شود که از این مقدار 7میلیارد متر مکعب در رودخانه ها جاری می‌شود اما امروز این مقدار تمام شده است .

خرمی افزود:  استان ما در کشور پرباران محسوب می‌شود اما در فصل کشاورزی بسیار مشکل داریم و در رودخانه ها آب کافی نداریم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ما تمام این روزها در عرصه هستیم تا به مشکلات کشاورزان رسیدگی کنیم بیان داشت:اراضی کشاورزی ما در ورودی تالاب سمت انتهای صومعه سرا و انزلی بسیار زیاد شده است اینها باعث کمبود آب می‌شوند و تنها راه حل منبع آبهای جدید می باشد.

وی با تصریح بر اینکه  آب سد شفارود با یک تونل آب را به کانال چافرود می‌رسد گفت:با افتتاح سد لاسک  امیدواریم که بخشی از کمبود آب راجبران کند .

خرمی خاطرنشان کرد:سد عزیز کیان و خالصان می‌توانند هرکدام یک بخشی از کمبود آب را جبران کنند وفشار از روی کانال فومن کم‌ میشود. امسال نگرانی اصلی ما تالش و بخشی از فومنات بود که سیلاب ۷ و۱۳ مهر ماه آنها را تخریب کرده بود و تقریبا هیچ سر دهنه ای نمانده بود.اما خوشبختانه گزارشات بدی از تالش نمی‌رسد.

وی در خصوص انتشار اخباری در گیلان مبنی بر ترک خوردگی سد سفید رود گفت: هنگام زلزله رودبار ترکی در این سد ایجاد شد که با کمک مهندسان خبره جهانی ترمیم انجام شده و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.