فرماندار رشت در راستای حمایت از تولید از کارخانه ریسندگی گیلان بازدید کرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،علی فتح‌اللهی امروز در حاشیه این بازدید و در گفتگو با مدیران این مجموعه با ستایش از فعالیت خوب و روند رو به رشد این واحد تولیدی، گفت: صنعت نساجی یکی از پربازده ترین صنایع در کشور است و سرمایه گذاری در آن علاوه بر تأمین سهم بزرگی از اشتغال، ارزش افزوده فراوانی در بر دارد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان در ادامه تصریح کرد: بخش اعظمی از مواد اولیه مورد نیاز در صنعت نساجی از داخل کشور قابل تأمین است و می توانیم با برنامه ریزی برای ایجاد رونق در این صنعت علاوه بر تأمین اشتغال پایدار از ارزبری در اثر واردات منسوجات و ورود کالاهای بی کیفیت خارجی به داخل کشور جلوگیری کنیم.

فرماندار رشت با تاکید بر اهمیت بازدیدهای میدانی از واحدهای تولید و بررسی مشکلات و مسائل آنها، اظهار کرد: شنیدن مسائل و مشکلات صنعتگران سبب خواهد شد در کارگروه های رفع موانع تولید و جذب سرمایه گذاری به رفع این مشکلات پرداخته و شاهد حرکت مثبت در راستای رونق و جهش تولید باشیم.

فتح اللهی با اشاره بر ضرورت رعایت مسایل زیست محیطی در کارخانه جات تولیدی، افزود: برخورداری از آب و هوای سالم و پاک از حقوق اولیه هر شهروند محسوب می شود. مسوولان واحد های تولیدی باید در کنار کار تولید و بحث اشتغالزایی به مباحث زیست محیطی نیز توجه جدی داشته باشند.

گفتنی است گروه کارخانجات ریسندگی گیلان با ایجاد اشتغال برای ۵۲۰ نفر و تولید انواع نخ هایبالک و نخ فرش با ظرفیت تولید ۶۷۰۰ تن در سال در حال فعالیت می باشد.