نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار توده هوای ناپایدار و خنک در منطقه است که بر این اساس ابرناکی، گاهی وزش باد، بارندگی و احتمال رعدوبرق مورد انتظار می باشد.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از ادامه ابرناکی، وزش باد و بارندگی در استان تا دو روز پیش رو خبر داد.

مازیار غلامی روز یکشنبه در گفت وگو یی بیان کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار توده هوای ناپایدار و خنک در منطقه است که بر این اساس ابرناکی، گاهی وزش باد، بارندگی و احتمال رعدوبرق مورد انتظار می باشد.
وی آسمان امروز گیلان را نیمه ابری تا ابری، در بعضی نقاط بارندگی و احتمال رعد و برق، دامنه های جنوب شرقی استان کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و بارندگی پراکنده عنوان و برای فردا (دوشنبه) نیز همین شرایط را پیش بینی کرد.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان، بیشینه دما استان در شبانه روز گذشته را با 30 درجه مربوط به منجیل و کمینه دما را با 15 درجه مربوط به جیرنده ذکر کرد.
وی بیشینه و کمینه دمای شهر رشت در شبانه روز گذشته را نیز به ترتیب 27 و 23 درجه سلسیوس عنوان کرد.
غلامی همچنین بیشترین میزان بارش باران در گیلان طی شبانه روز گذشته را با حدود 30 میلیمتر مربوط به لاهیجان و پس از آن، با 18 میلیمتر مربوط به رشت (ایستگاه هواشناسی کشاورزی) ذکر کرد.