فرماندار تالش گفت:شهرستان تالش پتانسیل خوبی را در زمینه ی کارآفرینی دارد بیان داشت:در حوزه ی گردشگری به دلیل داشتن بهترین سواحل،مواهب طبیعی زیاد و مردمانی با فرهنگ، این شهرستان می تواند به قطب گردشگری گیلان تبدیل شود

به گزارش ندای گیلان از تالش، علی فتح اللهی عصر امروز در جلسه ی توسعه ی اشتغالزایی این شهرستان که با حضور مدیرکل صندوق کارآفرینی امید استان گیلان برگزار شدبا بیان اینکه، تلاش دولت در راستای فراهم کردن بستر کار و توسعه درشهرستان بوده تا گام عملی درجهت توسعه منطقه برداشته شود، بیان داشت: قطعا  برای هیچ دولتی این امکان وجود ندارد که تمام مشکلات مربوط به اشتغال و بیکاری را به تنهایی رفع کند.فرماندار تالش افزود: در راستای رفع بیکاری یکی از وظایف مهم دولت ،ایجاد بستر مناسب برای کارآفرینی است. وی با بیان اینکه شهرستان  تالش پتانسیل  خوبی را در زمینه ی کارآفرینی دارد بیان داشت:در حوزه ی گردشگری به دلیل داشتن بهترین سواحل،مواهب طبیعی زیاد و مردمانی با فرهنگ، این شهرستان می تواند به  قطب گردشگری گیلان تبدیل شود.
فتح االهی با بیان اینکه بستر مناسب برای ایجاد اشتغال در حوزه کشاورزی درشهرستان تالش فراهم است خاطرنشان کرد: زمین های حاصل خیز و کاشت محصولاتی چون برنج،کیوی،پرتغال ،پرورش ماهیان خاویاری سردابی گرمابی،کرم ابریشم  و… اشتغال و درآمدزایی خوبی را  در این شهرستان ایجاد کرده است.
فرماندار تالش در پایان با اشاره به  تنوع قومیت های مذهبی در این شهرستان اظهار کرد:باید نگرش و دیدی خاصی به این شهرستان وجود داشته باشد. حق این مردم است که بهترین هارا داشته باشند و وظیفه ماست تا زمینه ی  ایجاد اشتغال را برای جوانان فراهم کنیم.