آیین افتتاحیه هجدهمین دوره مسابقات شطرنج بین المللی جام کاسپین در رشت برگزار شد.
به گزارش ندای گیلان،مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان گیلان در مراسم افتتاحیه این رقابت ها از استاندار برای برگزاری این رقابت ها و شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات که با توجه به شرایط آب و هوایی و بارش برف طی چند روز گذشته در رشت در این مسابقات حضور یافتند، قدردانی کرد.
مریم بخشی افزود: برای میزبانی این دوره از رقابت ها، مسئولان هیات شطرنج گیلان زحمات زیادی کشیده اندو تمام هدف و تلاش خود را به کار خواهیم بست تا شطرنجبازان حاضر در این مسابقات با خاطره خوبی بازگردند و امیدواریم که مردم ما، مشکلات زندگی را همانند بازی شطرنج کیش و مات کنند.
رئیس هیات شطرنج استان گیلان نیز در جریان مراسم افتتاحیه مسابقات شطرنج بین المللی جام کاسپین گفت: جای خوشحالی است که برای هجدهمین سال متوالی میزبان این دوره از رقابتها هستیم و امید است که این دوره نیز همانند ادوار گذشته در سطح کیفی بسیار بالایی برگزار شود.
کیومرث بیات افزود: قرار بود این رقابت ها از روز چهارشنبه آغاز شود اما به دلیل بارش برف سنگین در رشت و مسدود بودن راههای این دوره از رقابتها با دو روز تاخیر آغاز شده اما امیدواریم که بتوانیم میزبان شایسته ای برای این مسابقات باشیم.
در ادامه مراسم افتتاحیه هجدهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام کاسپین، توسط یکی از گروه های موسیقی استان گیلان چند شعر به زبان گیلکی اجرا شد و همچنین یک بازی نمادین شطرنج نیز بین احمد رمضانپور یکی از اعضای شورای شهر رشت و آذر میرزایوف استاد بزرگ شطرنج جمهوری آذربایجان برگزار شد.
هجدهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام کاسپین (خزر) از دقایقی دیگر با حضور حدود ۹۰۰ شطرنجباز از ایران و چند کشور خارجی در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت آغاز می شود.
قرار بود هجدهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام کاسپین (خزر) از روز ۲۳ بهمن ماه جاری در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت آغاز و تا روز سی ام بهمن ماه نیز ادامه یابد اما با توجه به بارش برف، این رقابتها با تاخیر دو روزه آغاز شد.