معاون جهاد کشاورزی گیلان:با توجه به مصرف روزانه 250 هزار تن مرغ در گیلان و افزایش 10 درصدی تولید مرغ در استان مشکلی برای ماه رمضان وجود نخواهد داشت.

به گزارش ندای گیلان،حجت علی اکبرنژاد، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تمهیدات لازم برای تأمین مرغ در ایام ماه رمضان اندیشیده شده و مردم نگران تامین مرغ در این ایام نباشند.

وی، با اشاره به اینکه در حال حاضر نه‌تنها با هیچ مشکلی در حوزه جوجه‌ریزی و تولید مرغ در گیلان مواجه نیستیم بلکه مرغ مازاد نیز در این استان تولید می‌شود، افزود: تولید مرغ در استان گیلان ۱۰ درصد افزایش یافته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان  به توان تولید بیش از ۵۰۰ تن مرغ در استان گیلان از سوی واحد‌های تولیدی اشاره کرد و گفت: حدود ۲۵۰ تن مرغ در استان روانه بازار می‌شود و مابقی مرغ‌ها نیز به استان‌های همجوار به ویژه استان تهران صادر می‌شود.

حجت علی اکبرنژاد، افزایش ۱۵ درصدی جوجه‌ریزی در ماه گذشته را یکی از تمهیدات جهاد کشاورزی گیلان برای مقابله با کمبود‌های ایجاد شده ناشی از وقوع سیلاب دانست و افزود: با توجه به شرایط بازار اگر نیاز به توزیع مرغ منجمد در بازار باشد شرکت پشتیبانی جهاد کشاورزی برای توزیع ۱۵ تا ۲۰ تن مرغ به صورت روزانه در بازار مصرف آمادگی دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان، از اتخاذ تمهدیدات لازم برای توزیع گوشت قرمز در ماه رمضان نیز خبر داد و تصریح کرد: توزیع گوشت قرمز در ایام ماه مبارک رمضان به صورت مستمر انجام می‌شود تا مشکلی برای تهیه و تامین آن در بازار‌های مصرف استان به وجود نیاید.

yjc