علی خانواده محجوب اظهار کرد: امروز همزمان ۶ نمایشگاه به مناسبت هفته رشت و هفته مقاومت و همچنین سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در رشت افتتاح می‌شود.

به گزارش  ندای گیلان از رشت، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در جریان افتتاح نمایشگاه تمبر و اسناد رشت در ساختمان تاریخی پست واقع در پیاده راه فرهنگی شهدای ذهاب اظهار کرد: امروز همزمان ۶ نمایشگاه به مناسبت هفته رشت و هفته مقاومت و همچنین سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در رشت افتتاح می‌شود.

علی خانواده محجوب برگزاری نمایشگاه تمبر و اسناد رشت، نمایشگاه بازآفرینی عکس‌های مفاخر رشت، نمایشگاه کتاب، نمایشگاه حضور حاج قاسم در شهر رشت و گیلان، نمایشگاه صنایع دستی و نمایشگاه خانه‌های تاریخی شهر رشت را به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت عنوان کرد و افزود: نمایشگاه تمبر و اسناد رشت با همکاری اداره کل پست گیلان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در محل ساختمان تاریخی پست واقع در پیاده راه فرهنگی شهدای ذهاب دایر شده است.

وی با اشاره به افتتاح نمایشگاه بازآفرینی عکس‌های مفاخر رشت، بیان کرد: نمایشگاه مذکور در راستای میراث تصویری چهره‌های ماندگار به تهیه کنندگی، طراحی و کارگردانی نادر معصومی دایر شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت به افتتاح نمایشگاه صنایع دستی هنرمندان رشت اشاره کرد و گفت: نمایشگاه مذکور با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان همزمان با هفته رشت در ساختمان فرهنگ و هنر دایر شده است.

خانواده محجوب با بیان اینکه نمایشگاه حضور حاج قاسم سلیمانی در شهر رشت و استان گیلان همزمان با هفته مقاومت دایر شده است، تصریح کرد: نمایشگاه مذکور با همکاری اداره کل بنیاد شهید و ایثارگران گیلان دایر شده است.

وی، افتتاح خانه‌های تاریخی شهر رشت را به همت سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری ذکر کرد و یادآور شد: افتتاح نمایشگاه کتاب از جمله برنامه‌های هفته رشت است و علاقمندان می‌توانند به صورت صبح و عصر از این نمایشگاه‌ها بازدید کنند.

۶ تا ۱۲ دی ماه هفته رشت نامگذاری شده است.

مجموعه از تمبرهای اختصاصی چاپ شده در گیلان

مدیرکل پست گیلان نیز در حاشیه افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: در این نمایشگاه که با همکاری دو نفر از مجموعه داران گیلان برپاشده، مجموعه از تمبرهای اختصاصی چاپ شده در گیلان، اسناد، پاکات و دست نوشته‌های مربوط به دوران قاجار، قرآن‌های خطی و برخی اسناد تاریخی مربوط به بلدیه رشت به مناسبت ۱۲ دی ماه «روز رشت» و همچنین مجموعه از تمبرهای فرماندهان دفاع مقدس و تمبرهای نفیس طلا و نقره حضرت امام (ره) و حاج قاسم سلیمانی به منظور گرامیداشت روز میثاق امت با ولایت و روز جهانی مقاومت به نمایش درآمده است.

گفتنی است این نمایشگاه از امروز تا ۱۳ دیماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ برای بازدید عموم مردم فرهنگ دوست گیلان برپا خواهد بود.