رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: برای هر چه با شکوه برگزار شدن برنامه های روز رشت باید از هم اکنون برنامه ریزی شود .

به گزارش ندای گیلان از رشت،محمد حسین واثق کارگرنیا در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت با اشاره به اینکه برای اجرای برنامه های روز رشت باید به تمام مباحث با دقت توجه داشته باشیم اظهار کرد: شهر رشت در بخش های مختلف حرفهای زیادی برای گفتن دارد و می توانیم از ظرفیت روز رشت برای معرفی پتانسیل های موجود و مغفول مانده استفاده کنیم.

  وی با بیان اینکه تنوع غذایی ، موسیقی سنتی ، نوع پوشش محلی، صنایع دستی و …. از جمله ظرفیت ها و مولفه هایی هستند که می توانیم در روز رشت به نمایش بگذاریم افزود: توجه به برند رشت شهر خلاق خوراک یکی دیگر از این ظرفیت های بسیار مهم است .
  منتخب اول مردم رشت در شورای ششم با تاکید به اینکه در برنامه های روز رشت از ظرفیت هنرمندان بومی استفاده شود تصریح کرد: رشت در بسیاری از مباحث دارای هنرمندان شاخص و شناخته شده ای است و معتقدم در چنین برنامه هایی باید با بهره مندی از توانمندی های هنرمندان بومی ، این ظرفیت ها را بیش از پیش به نمایش بگذاریم.
  کارگرنیا با اشاره به اینکه تمامی برنامه ها در روز رشت باید با رعایت شئونات و حرمت ایام که مصادف با ایام فاطمیه می باشد، با هدف شناساندن هر چه بیشتر شهر رشت برگزار شود .