سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از افتتاح پنج پروژه اقامتگاه بوم‌گردی تا پایان سال در گیلان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، ولی جهانی با اعلام این خبر گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان و به منظور پیگیری و رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاران حوزه اقامتگاه‌های بوم‌گردی و ارائه تسهیلات از منابع ارزان قیمت اشتغال روستایی پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد پنج پروژه اقامتگاه بوم‌گردی دیگر در سطح استان گیلان به بهره‌برداری برسد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با اشاره به استقبال سرمایه‌گذاران از طرح‌های ایجاد تأسیسات گردشگری و اقامتی در استان گیلان اضافه کرد: ایجاد اقامتگاه‌ها با رویکرد بوم‌گردی علاوه بر آشنایی گردشگران با فرهنگ‌های اصیل بومی استان موجب رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال روستایی می‌شود و در حال حاضر استان گیلان با دارا بودن ۱۱۸ اقامتگاه بوم‌گردی در سطح ۱۷ شهرستان از ظرفیت مطلوبی در این حوزه برخوردار است و پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا پایان سال جاری به ۱۲۳ اقامتگاه بوم‌گردی افزایش پیدا کند.

جهانی افزود: حجم سرمایه‌گذاری در این ۵ طرح مذکور بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود و با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای قریب به ۱۵۰ نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.

ولی جهانی اضافه کرد: لازم به ذکر است رأیزنی‌های متعددی به منظور بهره‌مندی بیشتر طرح‌های گردشگری خصوصا در حوزه بوم‌گردی از طرح‌های تسهیلات ارزان‌قیمت روستایی با بانک‌های عامل و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی استان به عنوان دبیرخانه این طرح به انجام رسیده است.