معاون فرماندار آستارا از ممنوعیت استفاده از نایلون مشکی برای خروج کالا از مرز آستارا با جمهوری آذربایجان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان،سامان ساسانیان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار آستارا در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز این شهرستان گفت: با توجه به خروج برخی کالا‌های ممنوعه با نایلون مشکی از گمرک و پایانه مرزی آستارا، بسته بندی و حمل کالا با این نوع نایلون ممنوع است.

وی با بیان اینکه احتمال خروج غیرقانونی دارو، شیرخشک و آرد با نایلون مشکی از مرز زمینی آستارا وجود دارد، افزود: گزارش‌هایی از خروج اجناس و برخی کالا‌های اساسی و ممنوعه از گمرک این شهرستان با پوشش‌های نایلون مشکی به دست آمده است.

معاون فرماندار آستارا اظهار داشت: بر اساس مصوبه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز آستارا از این پس بازرسان اصناف، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان، هنگ مرزی و گمرک از فروش نایلون‌های مشکی در محوطه پایانه مرزی و گمرک و بسته بندی و انتقال کالا‌ها در پوشش‌های مشکی جلوگیری می‌کنند.

ساسانیان تصریح کرد: با وجود فعال بودن ایکس ری و کاوش‌های الکترونیکی کالا در گمرک، بررسی همه محتوای کالا‌های بسته بندی شده در نایلون‌های مشکی، امکان پذیر نیست.

محسن آهنی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا نیز در این نشست، افزایش نیافتن شمار ماموران گمرک به تناسب شبانه روزی شدن فعالیت آن اداره کل را، زمینه ساز سوء استفاده قاچاقچیان از شلوغی بخش بازرسی مرزی اعلام کرد.