فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از اختصاص شناور ۶۰ فوتی به مرزبانی گیلان در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش ندای گیلان،سردار احمدعلی گودرزی، در سفر به بندر مرزی آستارا و بازدید از پل ترانزیتی مرز زمینی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: گیلان در عملیات های سنگین دوران هشت سال دفاع مقدس، مدافعان کثیری را تحویل داده است که همیشه در خط مقدم، مقتدرانه بر علیه استکبار اقدام کردند.

وی در ادامه به بازدیدهای به عمل آمده از پاسگاه ها و نوار مرزی شهرستان آستارا اشاره کرد و افزود: آمادگی و توان عملیاتی مرزبانان با روحیه، ایثارگرایانه و با تلاش مضاعف، به شکل شبانه روزی، امنیت پایداری را در این خطه به همراه داشته است.

وی با اشاره به توافقات به عمل آمده با کشور همسایه “جمهوری آذربایجان”، از سال ۱۲۹۹ شمسی و ۱۹۲۱ میلادی، افزود: از آن زمان قراردادهایی را با کشور مقابل در حوزه دریا و خشکی داشته ایم.

سردار گودرزی از ۲۷۲ کیلومتر مرز دریایی و زمینی بین المللی استان گیلان سخن گفت و خاطرنشان کرد: تنها مرز خشکی استان گیلان در شهرستان آستارا به سمت استان اردبیل واقع شده است.

وی با تأکید بر اینکه معاهدات و پروتکل هایی در زمینه های صید ماهی و مبارزه با قاچاق را با کشور همسایه داریم، تصریح کرد: با توجه به اقتدار، توانمندی و آمادگی مرزبانان این خطه، وضعیت امنیتی گیلان بسیار مطلوب ارزیابی شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به پدیده قاچاق و مبارزه بی امان با فتنه و تاکتیک استکبار جهانی در رابطه با قاچاق مواد مخدر اشاره کرد و گفت: بیش از ۹۰ درصد از کشفیات مواد مخدر از نوع تریاک در جهان، توسط جمهوری اسلامی ایران انجام می شود که در رأس این کشفیات تلاش بی وقفه مرزبانان در مرزهای آبی و خشکی است.

کشف ۵۶ درصد مرفین جهان توسط پلیس ایران

وی با اشاره به اینکه ۵۶ درصد از کشف مرفین و ۲۱ درصد از کشف هروئین در جهان، توسط پلیس جمهوری اسلامی ایران انجام می شود، یادآور شد: در این رابطه جمهوری اسلامی ایران ۳۸۰۰ شهید گلگون کفن را تقدیم کرده است.

فرمانده مرزبانی ناجا در بخش دیگر سخنان خود از کشف ۳۷ تن و ۴۴۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر و دستگیری ۲۷۰ نفر از قاچاقچیان عمده موادمخدر توسط مرزبانان در سه ماه نخست سال خبر داد و اضافه کرد: این کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۷ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق در مرزهای گیلان هم با قدرت ادامه دارد، یادآور شد: مرزبانان واقعی کشور، مرزنشینان هستند که برای ایجاد امنیت پایدار تلاش می کنند.

اضافه شدن دستگاه های اپتیکی برای کنترل مرزهای گیلان

سردار احمدعلی گودرزی، در بخش دیگر سخنان خود از تقویت نیروهای مرزی و اضافه شدن شناورهای تیزرو و بروز با دستگاه های الکترونیکی و اپتیکی جهت استفاده مرزبانان گیلان سخن گفت و خاطرنشان کرد: در آینده بسیار نزدیک یک فروند شناور ۶۰ فوتی به مرزبانی استان گیلان تحویل داده می شود.

وی در ادامه از هموطنان خواست تا در سواحلی که دارای طرح های سلامت دریا هستند، اقدام به شنا کنند، افزود: دریا را حریم امن برای استفاده کنندگان تبدیل کرده ایم که باید از آن بهره مند شوند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در زمینه اسنداد مرزهای کشور سخن گفت و توضیح داد: انسداد مرزها در جاهایی که از حساسیت بیشتری برخوردار است، از اولویت هاست که توجه ویژه ای به این مهم شده است.

وی در پایان خواستار تعاملات مسئولان جهت اختصاص اعتبارات بیشتر برای رسیدن حد مطلوب و امنیت پایدار مرزها شد و اضافه کرد: طی چند سال اخیر اتفاقات مطلوبی افتاده است که تا حد مطلوب کمی فاصله داریم./ایسنا