ناظر گمرکات گیلان گفت: غلات با 519 هزار تن،‌ چوب با 256 هزار تن و گوشت با 19 هزار تن از جمله این کالاهای وارداتی از مرز های این استان محسوب می‌شوند.

به گزارش ندای گیلان،ابوالقاسم یوسفی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در یازده ماهه امسال بیش از یک میلیون و 90 هزار تن کالا به ارزش تقریبی 720 میلیون دلار از گمرکات گیلان وارد کشور شد.

ناظر گمرکات گیلان در مورد حجم ورودی کالاهای وارده به بنادر مختلف استان عنوان کرد: از این مقدار کالای وارد شده به گمرکات گیلان حدود 890 هزار تن بار از بنادر انزلی و کاسپین وارد استان شده است.

یوسفی‌نژاد با بیان اینکه در یازده ماهه نخست امسال حدود 200 هزار تن کالا نیز از گمرک آستارا وارد استان گیلان شده است تصریح کرد: ‌واردات این کالاها از طریق حمل و نقل جاده‌ای، دریایی و ریلی انجام شده است.

وی عمده کالاهایی که از طریق گمرکات استان گیلان وارد کشور می‌شود را برشمرد و ابراز داشت: غلات با 519 هزار تن،‌ چوب با 256 هزار تن و گوشت با 19 هزار تن از جمله این کالاهای وارداتی محسوب می‌شوند.

ناظر گمرکات گیلان ورق‌های فلزی را نیز از جمله کالاهای وارد شده به گمرکات استان دانست و خاطرنشان کرد: در یازده ماهه نخست امسال حدود 8 هزار تن روغن خوراکی نیز از طریق گمرکات گیلان وارد کشور شده است.

یوسفی‌نژاد با تأکید بر اینکه واردات روغن خوراکی به‌عنوان یکی از کالاهای اساسی امسال برای نخستین بار از بندر کاسپین در حال انجام است اظهار داشت:‌ واردات واردات گوشت قرمز نیز از طریق گمرک آستارا به صورت شبانه‌روز انجام می‌شود.

ناظر گمرکات گیلان‌ انجام سریع روند تخلیه و بارگیری کالاها را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: تلاش گمرکات استان گیلان این است که با هماهنگی و تعامل بیشتر فرآیند ترخیص و تخلیه محموله‌ها در کمترین زمان ممکن به انجام برسد.

/تسنیم