رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان تعامل با جهان، توجه به اخلاق و نجات اقتصاد را سه شعار کلیدی رئیس جمهور دانست

ندای گیلان:کیوان محمدی در جلسه ارائه عملکرد مدیران صندوق کارآفرینی امید شهرستان‌های استان، گفت: داغ فقدان آیت الله هاشمی مسئله ای است که نسل ما هر وقت به خاطر می آورد یاد فراز و نشیب هایی می افتد که همواره ایشان نقش موثری در آن داشته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان افزود:البته هر فردی اشتباهات و نقاط مثبتی نیز دارد و فقط معصومین(ع) از خطا بری هستند، اما مجموع ارزیابی فعالیت های مرحوم هاشمی در عمر 82 ساله ارزیابی خیلی خوبی بوده است.

وی با اشاره به ادای احترام مردم در مراسم بدرقه ایشان،تصریح کرد:حتی کسانی که اهل سیاست هم نبودند از فقدان آیت الله هاشمی ناراحت شدند، زیرا نقش ایشان تعدیل کننده بود.

این مقام مسئول اضافه کرد:راهی که ما در پیش گرفتیم پس از پیروزی انقلاب راه چندان راحتی نبود و امروز هم در آستانه سی وهشتمین سالگرد انقلاب هستیم.

محمدی به دوران شکوفایی اقتصادی در دوران آیت الله هاشمی اشاره کرد و گفت:سال 68 سال تبیین برنامه اول توسعه و مدیر اجرای آن شخص مرحوم هاشمی بود. از نظر نتیجه بالاترین نرخ رشد اقتصادی را در همین دوران سازندگی داشته ایم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان با بیان اینکه نرخ رشدی که در نیمه اول سال 95 اعلام شده حدود 7.5 درصد است،گفت: با توجه به وابستگی درآمدهای ما به نفت، وقتی میزان فروش نفت بالا می رود این اتفاق می افتد و این ماحصل کار جمعیت انبوهی از کشور نیست.

وی با اشاره به ظرفیت بالای اقتصادی کشور، خاطرنشان کرد: بسیاری از جمعیت کشور دغدغه شغل دارند و بدنه دولت نمی تواند پاسخگوی همه نیازهای شغلی باشد لذا باید شرایطی ایجاد کنیم که کارآفرینی در بخش خصوصی رونق پیدا کند.

این مقام مسئول تصریح کرد:در گروه سنی خاص از فارغ التحصیلان مشکل بیکاری وجود دارد و بیشتر بیکاری ما به بانوان تحصیلکرده  برمی گردد.

محمدی با بیان اینکه استان گیلان دارای ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری و ایجاد شغل است، یادآور شد: ایجاد شرایط نیازمند فرهنگ سازی و ارایه تسهیلات و تسهیل گری در ارائه این تسهیلات و بازپرداخت بلند مدت وام ها است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان تعامل با جهان، توجه به اخلاق و نجات اقتصاد را سه شعار کلیدی رئیس جمهور دانست و اضافه کرد: اگر سیاست های دولت تدبیر و امید که برگرفته از رویکرد های اقتصادی کشور است ادامه یابد، نویدبخش روزهای خوبی خواهد بود.

وی با اشاره به دستاوردهای برجام، خاطرنشان کرد: در همین مدت کوتاه سرمایه گذاری خارجی در کشور صورت گرفته است لذا سرمایه گذار داخلی را نیز باید ترغیب به سرمایه گذاری کنیم.

محمدی با بیان اینکه سرمایه گذاری خارجی امنیت اقتصادی در کشور ایجاد می کند، گفت: نظام سیاسی ما نشان داده است که در مقابل کشورهای دیگر مستقل است و کسی در حوزه سیاسی نمی تواند نظری به کشور تحمیل کند.