مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: احیای ۸۲ واحد راکد تحت تملک بانک ها و واحدهای نیمه فعال گیلان با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های اعضای شورای هم خانواده در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، تیمور پورحیدری در جلسه شورای هم خانواده صمت گیلان اظهار کرد: با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های شورای هم خانواده می‌توانیم با سرعت بیشتر در جهت حل و فصل مشکلات واحدهای صنعتی و تجاری گام برداریم.

پورحیدری روند فعلی اخذ مطالبات برق و گاز از بخش صنعت در جهت حمایت از تولید ندانست و افزود: اخذ معوقات حوزه انرژی از صنایع و واحدهای تازه احیا شده و مشکل‌دار که در حال پویا شدن هستند بسیار سختگیرانه می‌باشد به ویژه اضافه شدن مقوله هزینه ترانزیت برق در بخش تولید واقعاً فشار مضاعف است.

وی ادامه داد: با همکاری و هماهنگی بیشتر این شورا رسیدن به اهداف ترسیم شده در جهت اعتلای واحدهای با فعالیت زیر ظرفیت و تعیین تکلیف واحدهای صنعتی تحت تملک بانکی تسریع می‌گردد و در همین راستا مدیران واحدهایی که اراده راه اندازی مجدد را دارند با آسیب شناسی شورا وارد پروسه احیا شوند.

پورحیدری با تاکید بر استمرار برگزاری جلسات شورای هم خانواده صمت گیلان اضافه کرد: در جهت ایجاد تحرک و تحول صادراتی در استان می‌بایست نشست‌های تخصصی با مدیران واحدهای اقتصادی که ظرفیت صادراتی دارند برگزار گردد و همچنین ظرفیت سازی صادرات محصولات ساخت داخل با جدیت دنبال گردد.