مدیرکل صمت گیلان گفت: مشکلات خطر احتمالی معدن لویه رودبار با همکاری جدی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری رفع خواهد شد.

به گزارش ندای گیلان از رودبار،تیمور پورحیدری در بازدید سرزده از معادن شهرستان رودبار با حضور در معدن سنگ لاشه لویه گفت: مخاطرات معدن لویه مستلزم همکاری جدی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری است.

وی با هشدار بر فعالیت اصولی و صحیح معدنکاران و رعایت نکات فنی در استخراج و برداشت مواد معدنی، افزود: با توجه به سابقه رانش این معدن؛ برای پیشگیری از سقوط قطعات سنگی و مواد معدنی، ایجاد پلکان و دیواره برای ادامه فعالیت معدن سنگ لاشه لویه الزامی است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه ساختار معدن لویه رودبار رانشی است افزود: برای پیشگیری ازمخاطرات و اقدامات اصلاحی علمی مسئول فنی و کارشناسان تخصصی منابع طبیعی و اداره راهداری بایداین مهم را در اولویت کار خود قرار دهند.

پورحیدری، فعالیت ایمن در عرصه واگذاری معدن را از تکالیف قانونی همه معدنکاران دانست و تصریح کرد: ۱۰۸ معدن مختلف در گیلان فعال است و نظام مهندسی معدن به عنوان یک نهاد نظارتی تخصصی بخش معدن وظیفه دارد از طریق مسئول و ناظر فنی مستقر خود در معادن مداوم نحوه فعالیت و رعایت نکات ایمنی استخراج را پایش و نظارت و در صورت کوتاهی مسئول فنی معدن، وی را به شورای انتظامی معادن معرفی کنند.