مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به تجهیز بیش از ۲۱۸ واحد خبازی رشت به سوخت جایگزین گفت: فعالیت‌ همه واحدهای خبازی، کارخانجات آرد و فروشگاه‌های بزرگ الزامی است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، تیمور پورحیدری  با اشاره به تشکیل کمیته مدیریت بحران با توجه به بارش شدیدتر برف در چهار شهرستان رشت، رودبار، آستانه، لاهیجان و سیاهکل اظهار کرد: کلیه امکانات و ظرفیت‌ها برای تسهیل در تأمین مایحتاج ضروری مردم در این شهرستان‌ها بسیج شده‌اند.

وی با تاکید بر الزامی بودن فعالیت کلیه نانوایی‌ها و کارخانجات آرد درزمان بارش برف با نظارت اتاق اصناف و رؤسای اتحادیه‌های نانوایان و خواروبار و سقط فروشان پنج شهرستان پربرف؛ تصریح کرد: با تعطیلی خودسرانه واحدهای خبازی و فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای در شرایط برودت دما و شرایط برفی، قطعاً برخورد خواهد شد.

پورحیدری با بیان اینکه کلیه هماهنگی‌ها برای بازگشایی معابر و مسیرهای تردد کارخانجات آرد و شرکت‌های پخش تأمین ارزاق عمومی انجام شده است اضافه نمود: با تعامل واحدهای بزرگ معدنی و تأمین چندین دستگاه لودر و کامیون از شرکت‌های معدنی استان، نسبت به گشایش مسیرهای مورد نظر اقدام شده است ولی برای استمرار باز بودن معابر نیازمند ایفای نقش جدی تر دستگاه‌های نظیر راهداری و شهرداری‌ها هستیم.

دبیر تنظیم بازار استان گیلان خاطر نشان کرد: کلیه امکانات لجستیکی و معاونین حوزه صمت به صورت آماده باش برای خدمات رسانی پای کار هستند و قطعاً این نظارت با همکاری مردم تقویت می‌شود.

وی بر گشایش مسیرهای شهر صنعتی رشت و سایر شهرک‌های صنعتی توسط دستگاه‌های متولی مدیریت بحران استان برای پیشگیری از حوادث مشابه سال ۸۳ در حوزه صنعت تاکید کرد و گفت: مسلماّ فعالیت واحدهای صنعتی، ایاب و ذهاب نیروی انسانی و برف روبی از سقف کارخانجات از خسارت‌های محتمل جلوگیری خواهد کرد لذا بازگشایی معابر کارخانجات صنعتی بسیار ضروری است.

مدیرکل صمت گیلان با دستور تشکیل تیم‌های نظارتی متعدد گفت: همکاران جهاد کشاورزی و شرکت شهرک‌های صنعتی، اتاق اصناف و سایر نهادها به صورت میدانی، در موقعیت حضور فعال داشته باشند تا بتوانند با سرعت عمل از بروز هرگونه چالشی پیشگیری کنند.

وی در پایان به تجهیز و بهره مندی ۲۱۸ واحد خبازی به انرژی و سوخت دوم در مجموع شهرستان رشت اشاره کرد و گفت: ۸۶ واحد خبازی به کپسول گاز LPG و ۱۲ واحد گازوئیل سوز و ۱۲۰ واحد خبازی نیز به موتور برق اضطراری مجهز شده‌اند.

گفتنی است، بالغ بر ۹۱۴ واحد خبازی و تعداد ۳ کارخانه صنعتی تولید انواع آرد در شهرستان رشت فعالیت دارند.