مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به آغاز بارش ها از بامداد امروز در مناطق مختلف استان، گفت: با توجه به شدت بارش ها هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،محمد دادرس در گفتگویی با اشاره به اینکه نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده نفوذ سامانه ناپایدار، خنک و بارشی به منطقه از اواخر وقت روز گذشته بوده است، اظهار کرد: این سامانه شرایط را برای افزایش ابر، روند کاهش دما، بارندگی و رعد و برق و وزش باد برای امروز و پنجشنبه فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه شدت بارش برای امروز و به ویژه پنجشنبه بیشتر خواهد بود، افزود: احتمال تگرگ در مناطق مستعد نیز تا اوایل هفته آینده پیش بینی می‌شود.

دادرس ادامه داد: برای امروز آسمان استان گیلان نیمه ابری تا ابری و مه آلود، همراه با کاهش دما و بارندگی رعد و برق و وزش باد و احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.

مدیر کل هواشناسی گیلان اضافه کرد: دریا نیز مواج و ارتفاع موج به بیش از یک و نیم متر رسیده و برای انجام فعالیت‌های مرتبط و دریایی نامناسب است.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی با توجه به شدت بارش‌ها، گفت: آبگرفتگی معابر، آسیب به سازه‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب‌ها در مسیل‌ها، رانش و لغزش زمین، برخورد صاعقه و خسارت به شالیزارها دور از انتظار نیست.

دادرس با بیان اینکه دمای هوا نیز در این مدت به صورت متوسط ۵ تا ۱۰ درجه سلسیوس کاهش پیدا می‌کند، افزود: دستگاه‌های مرتبط نیز با توجه به هشدار صادر شده پیش‌بینی‌های لازم برای جلوگیری از بروز خسارات احتمالی و یا اقدامات لازم در هنگام بروز بحران را پیش‌بینی کنند.

وی تصریح کرد: شهروندان و مسافران از استقرار و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها جداً خودداری کرده و کشاورزان نیز از درو و برداشت محصول در این مدت پرهیز کنند.