مدیر کل هواشناسی گیلان از افزایش تدریجی ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا و استقرار هوای آفتابی تا اواسط هفته آینده در استان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه آسمان استان تا اواسط هفته پیش رو آفتابی است، گفت: دمای هوا در روز‌های پیش رو به تدریج تا ۱۰ درجه افزایش می‌یابد، در جلگه و مناطق کوهستانی استان باد گرم می‌وزد.

محمد دادرس، با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی گیلان، افزود: در این مدت گردشگران از روشن کردن آتش در عرصه‌های جنگلی خودداری کنند.
وی با اشاره به شرایط جوی رشت مرکز استان گفت: دمای هوای شهر رشت امروز در گرم‌ترین ساعت تا ۱۵ درجه سلسیوس خواهد رسید و رطوبت هوای این شهر ۷۰ درصد است.
مدیر کل هواشناسی گیلان اضافه کرد: دریای امروز و فردا آرام و برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب است.
وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته دیلمان با منفی ۳ درجه سلسیوس سردترین و صومعه سرا با ۱۶ درجه گرم‌ترین مناطق گیلان بوده است.
سید مازیار رضوی، سرپرست اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان گیلان هم با اشاره به وزش باد گرم و هشدار هواشناسی گفت: جنگل نشینان و گردشگران برای حفاظت از عرصه‌های جنگلی از روشن و رها کردن آتش و حتی خاکستر‌های نسوخته در عرصه‌های جنگلی خودداری کنند.
وی از مردم و روستاییان گیلان خواست: با مشاهده هر گونه حریق در طبیعت، مورد را فوری با شماره ۱۵۰۴ گزارش دهند.