جشنواره فرهنگی کوچ پاییزه و نان محلی ییلاق چروده اندل این شهرستان عصر امروز با حضور مسئولین و استقبال گسترده مردم در روستای ییلاق چروده اندل این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از رضوانشهر، جشنواره فرهنگی کوچ پاییزه و نان محلی ییلاق چروده اندل این شهرستان عصر امروز با حضور مسئولین و استقبال گسترده مردم در روستای ییلاق چروده اندل این شهرستان برگزار شد.

این جشنواره که به مناسبت هفته ی دفاع مقدس و گردشگری با رویکرد حفظ آیین سنتی کوچ پاییزه دامداران تالشدولاب برگزار شد با اجرای برنامه ها یی نظیر اجرای موسیقی سنتی،مراسم سنتی ازدواج قوم تالش،اجرای زنده نی نوازی تالشی(للَه)،آیین سنتی پشم چینی گوسفندان،مسابقات کشتی پهلوانی تالشی،مسابقات قیش بازی تالشی و مسابقات زور آزمایی مردان همراه بود.

همچنین پخت نان محلی،عرضه محصولات و تولیدات دامداران و دست بافته ها و صنایع دستی از جمله برنامه های مهم جشنواره کوچ پاییزه در بخش نمایشگاهی به شمار می رفت.

رییس دبیرخانه شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در حاشیه برگزاری این جشنواره و در گفتگو با خبرنگار ندای گیلان بیان داشت:این فرهنگ از گذشتگان و نیاکان ما برای آینده است و فرهنگیست  که از گذشته صادقانه برجا مانده است.

مرتضی طالع ماسوله افزود: باتوجه به با صداقت و نجیب بودن این فرهنگ باید سعی کنیم این فرهنگ ها را برای آیندگان حفظ کنیم.