ندای گیلان:عمران نعیمی اظهار داشت: این موضوع در نشست سالانه مدیران حقوقی دستگاه های اجرایی کشور با رییس دیوان عدالت اداری و با حضور معاون حقوقی رییس جمهور، اعلام شد. وی افزود: دیوان عدالت اداری، دستگاه برتر را براساس معیارهایی همچون ارسال به موقع لوایح دفاعیه، حضور در شعب دیوان، اجرای احکام دیوان، کیفیت لوایح […]

ندای گیلان:عمران نعیمی اظهار داشت: این موضوع در نشست سالانه مدیران حقوقی دستگاه های اجرایی کشور با رییس دیوان عدالت اداری و با حضور معاون حقوقی رییس جمهور، اعلام شد.

وی افزود: دیوان عدالت اداری، دستگاه برتر را براساس معیارهایی همچون ارسال به موقع لوایح دفاعیه، حضور در شعب دیوان، اجرای احکام دیوان، کیفیت لوایح دفاعیه و کاهش دعاوی، انتخاب می کند.

نعیمی در عین حال گفت : دعاوی و شکایات مرتبط با تأمین اجتماعی در دیوان عدالت در طول پنج سال منتهی به سال 92، همه ساله رشدی بین 20 تا 30 درصد داشته است. این در حالی است که در سال 93 نه تنها این روند افزایشی دعاوی متوقف شد که شاهد کاهش 20 درصدی دعاوی مرتبط با تامین اجتماعی هم بودیم.

وی تعامل سازنده با دیوان عدالت اداری و تلاش گسترده تامین اجتماعی برای اجرای دقیق قوانین و مقررات را از مهمترین دلایل کسب این موفقیت ارزیابی کرد.

مدیرکل امور حقوقی و دعاوی سازمان تامین اجتماعی اظهارداشت: در زمان حاضر تمام بخش نامه های این سازمان ، پیش از صدور، به تایید واحد حقوقی سازمان می رسد که این امر باعث پیشگیری از وقوع بسیاری از مشکلات شده است و عملکرد منطبق با قانون سازمان تامین اجتماعی را تضمین می کند.

وی با تاکید بر قانون گرایی به عنوان استراتژی مدیریتی سازمان تامین اجتماعی، اظهار داشت: تاکید مدیریت عالی سازمان بر اجرای دقیق قانون و انجام به موقع تکالیف قانونی نیز از عوامل اثرگذار بر کاهش دعاوی و پرونده های مرتبط با تامین اجتماعی در مراجع قضایی به شمار می آید.

به گفته نعیمی، صیانت از اموال سازمان تامین اجتماعی هم از مهم ترین اولویت های این سازمان است و پرونده های مربوط به احقاق حقوق سازمان در مراجع قانونی با جدیت دنبال می شود.

ایرنا