معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان گفت: از طرح تامین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی با هدف توانمندسازی افراد در روستاها حمایت می کنیم

یه گزارش ندای گیلان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در همایش طرح مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی در سالن همایش های بهزیستی استان گیلان در رشت با اشاره به اهمیت اجرای طرح تامین مالی خرد در روستاها افزود: این طرح به این جهت که هیچ گونه معضل اجتماعی، آلودگی زیست محیطی، مشکلات روانی و … ایجاد نمی کند، اهمیت دارد، بنابراین بایستی مورد توجه قرار دهیم.
وی توانمندسازی، ایجاد و توسعه کسب و کارهای خرد و بهبود معیشت در روستاها را از اهداف این طرح عنوان و اظهار کرد: این طرح به دلیل اهداف یاد شده، بایستی دقیق اجرا و مورد حمایت قرار گیرد.
معاون استاندار گیلان با بیان این که طرح کشوری تامین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی ناشناخته است، خاطر نشان کرد: این طرح را می توانیم با طرح های دیگر پیوند بزنیم.
وی با تاکید بر این مطلب که نباید اجازه دهیم این طرح فقط به تامین وام تبدیل شود، تصریح کرد: اجرای این طرح را بایستی به گونه ای پیش ببریم که منابع به سمت اشتغال سوق داده شود.
وی اظهار کرد: طرح تامین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی، بایستی با دقت و مدیریت کامل و به صورت علمی با آخرین یافته های علمی دنیا اجرا شود، اما ساده سازی برای افراد تحت پوشش آن نباید فراموش شود.
احمدی پور مشارکت اعضای گروه را عامل موفقیت در اجرای این طرح دانست و ادامه داد: استان گیلان می تواند در اجرای این طرح و تشکیل گروه های بیشتر، موفق شود.
مدیرکل بهزیستی استان گیلان نیز گفت: طرح تامین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی با هدف توانمندسازی، ایجاد و توسعه کسب و کارهای خرد و بهبود معیشت جامعه هدف شامل افراد کمتر برخوردار و محروم، به ویژه زنان و جوانان در گیلان در حال اجراست.
محمدرضا پارسی افزود: اجرای این طرح از سال 93 در استان گیلان آغاز شده و در زمان حاضر، 50 گروه در روستاهای شهرستان های آستانه اشرفیه و لاهیجان تشکیل شده است.
وی اظهار داشت: این افراد با پس اندازهای خود، صندوقی را تشکیل می دهند و با بازکردن حساب در بانک کشاورزی، نسبت به دریافت وام بدون ضامن و وثیقه اقدام می کنند و به کسب و کار در روستا می پردازند.