رئیس اداره حفاظت از محیط زیست تالش از ارجاع بیش از ۷۰ فقره پرونده برداشت غیرمجاز شن و ماسه در این شهرستان به مراجع قضایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از تالش، کورش حیدرنژاد اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۷۰ فقره پرونده درباره متخلفان برداشت غیر مجاز شن و ماسه در شهرستان تالش تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان تالش دارای ۹۴ کیلومتر نوار ساحلی و تعداد زیادی رودخانه است، افزود: این موضوع سبب شده که افراد سودجو و متخلف به فکر برداشت از ذخایره شن و ماسه این شهرستان باشند.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست تالش این موضوع را از معضلات و چالش های حفاظت از عرصه وسیع شهرستان عنوان و خاطرنشان کرد: شهرستان تالش با مساحت بیش از دو هزار و ۱۵۵ کیلومتر مربع دارای دو ناحیه عمده جغرافیایی جلگه ای و کوهستانی است.

وی ادامه داد: برداشت‌های بی رویه شن و ماسه از بستر رودخانه ها به شیوه مجاز و غیرمجاز سبب شده که استحکام پل ها به ویژه پل‌های قدیمی در معرض تهدید قرار گیرد.

حیدرنژاد تصریح کرد: برداشت غیراصولی رسوبات شن و ماسه ای در رودخانه ها موجب ایجاد حفره هایی در بستر رودخانه ها و همچنین به هم خوردن تعادل رسوبات شده که سبب افزایش ظرفیت حمل رودخانه در پایین دست گودال بوده و زمینه رابرای کف کنی آن فراهم می کند.