نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: گفتمان سازی با بهره گیری از ظرفیت رسانه و شبکه تبلیغی در حوزه جمعیت حائز اهمیت است و باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه دوره ۲ روزه تربیت مربی جمعیت اظهار کرد: کاهش جمعیت در ایران جزو اهداف دشمن است.

وی با بیان اینکه دشمن بعد از اینکه در جنگ تحمیلی دید جمهوری اسلامی با اندک جمعیت جنگ را مدیریت کرده است، افزود: بر همین اساس دشمن در این راستا سرمایه گذاری کرده و در عرصه بومی سازی به گفتمان آورد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی موفقیت‌های فراوانی در عرصه‌های مختلف به دست آورده است، گفت: اما چاله‌هایی در عرصه‌های گوناگون چون سلامت، طب و نوآوری‌ها برای ما ایجاد کرده عقب هستیم.

آیت‌الله فلاحتی به ۴ مؤلفه دشمن در راستای کاهش جمعیت اشاره کرد و گفت: دشمن با به سخره گرفتن ازدواج، تلاش برای دیر ازدواج کردن، اصرار بر فرزند نداشتن و نهایتاً بسنده کردن به یک فرزند تلاش می‌کند تا باورهای خود را بر ملت القا کنند.

وی بر ضرورت گفتمان‌سازی در حوزه جمعیت تأکید کرد و اضافه کرد: گفتمان‌سازی با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ای موجود و شبکه تبلیغی لازم است و باید با جهاد تبیین در حوزه جمعیت جدی تر ورود کرد و مورد تاکید است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان تصریح کرد: هر ظرفیت و استعدادی که برای کمک به جمعیت لازم هست را باید در دستور کار قرار داد.