جمشيد ظهيري مديرعامل شركت گاز استان گيلان از گازرساني به 80 روستاي ديگر در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش ندای گیلان ظهيري با اعلام اين خبر اظهار داشت: براي گازرساني به اين روستاها بيش از 310 ميليارد ريال هزينه شده است و با پيوستن اين روستاها به شبكه گاز، مجموع روستاهاي گازدار بالاي 20 خانوار گيلان به 1869 روستا مي رسد.

وي ادامه داد: 80 روستاي قابل افتتاح در دهه فجر در مجموع داراي 7 هزار 200 خانوار مي باشند و با برخورداري اين تعداد خانوار از نعمت گاز، مجموع خانوارهاي روستايي گازدار استان به 292 هزار خانوار مي رسد.

ظهيري خاطر نشان ساخت: با افتتاح اين روستاها، فاز اول پروژه بند «ق» با مجموع 707 روستاي بالاي 20 خانوار بهره مند از گاز به پايان رسيده و درصد بهره مندي گاز روستايي گيلان به حدود 95 درصد مي رسد.

مديرعامل شركت گاز استان گيلان با اشاره به اين موضوع كه شركت گاز استان گيلان از ابتداي سال تا كنون به 280 روستا و 74 واحد صنعتي گازرساني كرده است گفت: اين شركت با اجراي پروژه هاي گازرساني، مجموع مشتركين خود را به 950 هزار مشترك افزايش داده است.

ظهيري همچنين بيان نمود: شركت گاز گيلان پروژه گازرساني به دو شهرك صنعتي كيشستان رشت و گوشلوندان فومن را با ظرفيت مصرف 10 هزار مترمكعب در ساعت در دست اجرا دارد.

مديرعامل گاز گيلان در پايان ابراز اميدواري كرد با توجه به بهره مندي 98 درصدي مجموع خانوارهاي استان از نعمت گاز طبيعي، در دهه فجر امسال ” جشن گيلان سبز” با حضور وزير محترم نفت و مديرعامل شركت ملي گاز ايران برگزار گردد.