قطعاً این انتظار از شورای پنجم شهر رشت می رود که انتخاب شهرداری سیاسی نمی تواند برای شهروندان و نخبگان رشتی خوش آیند باشد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، پس از کش و قوسهای فراوان بالاخره عمر شهرداری دو سال و اندی محمدعلی ثابت قدم به سر رسید و شورای چهارم رشت در دقیقه نود اقتدار خود را به همگان ثابت کرد.
ثابت قدمی که پس از رفتارهای سیاسی و موضع گیری خاص در ایام انتخابات محبوبیت نسبی خود را از دست داده و حتی حامیان رسانه ای وی که او را شهردرای غیر سیاسی میدانستند و برای توسعه و عمران شهری از عملکردش حمایت میکردند نیز سکوت اختیار کرده و شورای چهارم از فضای ایجاد شده نهایت بهره را برده و اقدام به استیضاح ثابت قدم با 10 رای موافق نمود.
عملکرد ثابت قدم در طول دو سال و اندی از سکان داری اش در شهرداری رشت دچار نوسانات بسیار زیادی بوده است که حامیانش را نیز می توان به چند دسته در ایام مختلف تقسیم کرد.
درابتداء شروع بکار وی با گزینش جوانان متخصص بعنوان مدیران شهرداری و حرکت به سمت توسعه، همگان وی را شهرداری توسعه گرا خواندند و چون شهر رشت در گذشته رنگ توسعه را برخود ندیده بود تلاش کردند تا از وی حمایت کرده تا به پیشرفت شهر خود توسط ثابت قدم کمک کنند که در این بین برخی رسانه های توسعه گرا با نظر اکثریت شهروندان همراهی کرده در صف مقدم حمایت از ثابت قدم قرار گرفتند.
با گذشت زمان و حمایتهای همه جانبه از شهردار رشت، وی دست به اقداماتی زد که به مرور از حامیانش کاسته شده و به منتقدانش افزوده شد.
در یک سال اخیر با توجه به اینکه ثابت قدم مدیران شهرداری را با توپ فوتبال اشتباه گرفته واقدام به عزل و نصب های هفتگی نمود و با این حرکت ثابت کرد، نیروی انسانی که یکی از رکن های مهم مدیریتی و توسعه به شمار می ورد برای وی از اهمیت کافی برخوردار نبوده وکرامت و اقتدار و انگیزه مدیران شهرداری به نازلترین سطح تقلیل یافت، بطوری که همه مدیران به جای ارائه برنامه و تمرکز در توسعه همه جانبه دقدقه عزل ساعتی خود را توسط شهردار احمدی نژادیسم رشت داشتند.
بروز روحیه احمدی نژادیسم وی در ماه گذشته و حمایت ازقالیباف و رئیسی در انتخابات پیش رو وآشکار کردن چهره خود بعنوان یک شهردار سیاسی لطمه جبران ناپذیری را به وی در افکار عمومی، رسانه ها و شورانشینان زد که ماحصل آن استیضاح ده نفری شورای شهر رشت در دقیقه نود عمر شورای چهارم بود.
و اما گزینشی فردی غیر سیاسی و آشنا به بدنه شهرداری و متخصص در حوزه عمران و شهرسازی بعنوان سرپرست شهردرای رشت موجب خوشحالی بخش عظیمی از بدنه چند هزار نفری شهرداری و شهروندان رشت شد که این شورا همچنان از سیاست زدگی به دور بوده و به دنبال توسعه شهر باران های نقره ای است، چرا که انتخاب ثابت قدم نیز بر مبنای توسعه گرایی وی و دوری گزینی اش از سیاست بوده است.
قطعاً این انتظار از شورای پنجم شهر رشت می رود که انتخاب شهرداری سیاسی نمی تواند برای شهروندان و نخبگان رشتی خوش آیند بوده و همه بدنه شهرداری و هم شهروندان و نخبگان و رسانه های جمعی بعنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولین، خواستار شهرداری با شناخت و تجربه از بدنه شهرداری و شهر رشت و غیر سیاسی هستند.