رئیس پلیس راه گیلان از کشته شدن یک نفر و مصدوم شدن 16 نفر در مدت 48 ساعت گذشته در حوادث جاده‌ای این استان خبر داد.

ندای گیلان،حسین محمدپور امروز در گفت‌وگویی با اشاره به برخورد یک دستگاه نیسان با یک عابر پیاده اظهار کرد: عابر 46 ساله مذکور به دلیل شدت صدمه وارد شده، جان خود را از دست داده است.

وی، توجه نکردن به جلو را دلیل حادثه مذکور عنوان کرد و افزود: راننده خودروی مذکور برای تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی شده است.

رئیس پلیس راه گیلان با بیان اینکه تعداد 17 فقره تصادف با 16 نفر مجروح در مدت 48 ساعت گذشته در جاده‌های استان اتفاق افتاده است، تصریح کرد: توجه نکردن به جلو بیشترین عامل تصادفات مذکور است.

محمدپور، بیشترین تصادف‌ها را در محورهای رشت ـ لاهیجان و رشت ـ قزوین خواند و بیان کرد: با توجه به برودت هوا در روزهای آینده، رانندگان با رعایت کامل قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و حفظ سرعت مطمئنه در جاده‌ها تردد کنند تا از بروز هر گونه حادثه احتمالی جلوگیری شود.

وی در ادامه به بارش برف در ارتفاعات دیلمان، سیاهکل، ماسوله، جیرنده رودبار، رادار، لنزی، ارتفاعات آق‌اولر، ریک و ناو اسالم در تالش و همچنین محور اسالم ـ خلخال از روز گذشته اشاره کرد و گفت: در مناطق مذکور شش تا 25 سانتی‌متر برف به زمین نشسته است.

رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به مسدود شدن محور پونل ـ خلخال، متذکر شد: رانندگان برای تردد در مسیرهای برف‌گیر از زنجیر چرخ استفاده کنند تا دچار مشکل نشوند.فاس