معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رشت با بیان این مطلب که با وجود کمبود منابع و مشکلات موجود، آب در آخرین نقطه شبکه آبرسانی لشت نشاء نیز جریان دارد، اظهار داشت: با توجه به اینکه تاکنون نشاءکاری تنها در ۲۵ درصد از اراضی لشت‌نشاء به اتمام رسیده، ضرورت دارد تا کشاورزان هر چه سریعتر نسبت به انجام نشاءکاری شالیزارها اقدام کنند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، هانی سام دلیری معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری در جلسه قرارگاه جهادی مدیریت آب زراعی بخش لشت نشاء که در پی ابراز نگرانی استاندار  از کندی پیشرفت مراحل کشاورزی در این بخش و به دستور فرماندار شهرستان با قید فوریت و با حضور معاون جهاد کشاورزی و مدیر بهره برداری آب منطقه‌ای استان، روسای جهاد کشاورزی شهرستان، آبیاری و جهاد کشاورزی لشت نشاء، بخشدار، دهیاران و روسای شوراهای اسلامی روستاهای بخش برگزار گردید با اشاره به ابراز نگرانی عباسی استاندار گیلان از کندی روند نشاء شالیزارهای لشت نشاء، گفت: تاکنون نشاء کاری تنها در ۲۵ درصد از شالیزارهای منطقه به اتمام رسیده که با توجه به محدودیت دسترسی به منابع آبی در سال جاری زراعی، به هیچ عنوان راضی کننده نیست.

 وی با تاکید بر این نکته که منابع آبی محدودی برای مصارف زراعی در اختیار داریم، گفت: کشاورزان برای جبران خسارات احتمالی از ناحیه بحران کم آبی، به استفاده از مزایای طرح کشت قراردادی و همچنین بیمه محصولات توجه نموده و در زمان باقی مانده نسبت به انجام بیمه محصولات کشاورزی خود اقدام کنند.
 سام دلیری با اشاره به اینکه با توجه به ظرفیت ادوات و دستگاه های کشاورزی موجود در بخش لشت نشاء امکان نشاء روزانه حدود ۸۰۰ هکتار از اراضی این بخش وجود دارد افزود: باید بررسی علل کندی مراحل پیشرفت کار در دستور قرار گیرد.
وی ادامه داد: در صورت به کارگیری ظرفیت تمامی ادوات کشاورزی موجود در لشت نشاء، روند نشاء ۷۰ درصد از اراضی در طی یک هفته به اتمام خواهد رسید.
معاون عمرانی فرمانداری رشت با بیان این مطلب که بر اساس ارزیابی ها آب موجود سد سفیدرود تنها تا زمان محدودی قابل بهره برداری در مصارف کشاورزی است، اظهار داشت: ضرورت دارد تا کشاورزان  لشت نشاء با سرعت بخشی به انجام مراحل کشاورزی از هدر رفت آب و جاری شدن بی مورد آن به سمت دریا جلوگیری کنند.
 وی افزود: برای استفاده از مزایای قانونی چاه های دارای مجوز، کشاورزان هر چه سریعتر نسبت به اخذ پروانه بهره برداری چاه های تا عمق ۲۰ متر فاقد مجوز اقدام کنند.