سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش ، استان فارس برای ششمین سال پیاپی، موفق به کسب رتبه نخست کشوری در زمینه پذیرش و اسکان نوروزی فرهنگیان شد. به گزارش ندای گیلان از فارس، عبدالرسول احمدی اظهاردشات:در نوروز 97، بیش از 3 میلیون و پانصد هزار نفر […]

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش ، استان فارس برای ششمین سال پیاپی، موفق به کسب رتبه نخست کشوری در زمینه پذیرش و اسکان نوروزی فرهنگیان شد.

به گزارش ندای گیلان از فارس، عبدالرسول احمدی اظهاردشات:در نوروز 97، بیش از 3 میلیون و پانصد هزار نفر از فرهنگیان در ستاد های اسکان نوروزی آموزش و پرورش سراسر کشور اسکان داده شده اند که استان فارس با پذیرش بیش از  608 هزار مسافر در این مدت، رکوردار  بیشترین  جذب  مسافر بوده است.

وی افزود: بر اساس همین آمار بعد از فارس  استانهای اصفهان ، خراسان رضوی ، خوزستان ، هرمزگان ، بوشهر ،گیلان ، یزد ، مازندران، لرستان، کرمان، سیستان و بلوچستان، قم، گلستان و کردستان  به ترتیب بیشترین پذیرش مسافرین فرهنگی را از آن خود نمودند.

رئیس ستاد اسکان نوروزی آموزش و پرورش فارس گفت: با پایان کار ستاد اسکان نوروزی در مدارس فارس ، در مجموع 608 هزار و 514 نفر در قالب 169 هزار خانواده و بیش از یک میلیون 825 هزار نفر روز، در مدارس و مراکز وابسته به آموزش و پرورش فارس اسکان داده شدند.

احمدی گفت:امسال دراستان 13 هزار وچهارصد و هفتاد دوکلاس درس درقالب بیش از یک هزار 680 مدرسه استان برای اسکان زائران و مهمانان فرهنگی در نوروز پیش بینی شده بود.

وی گفت:علاوه بر مدارس وکلاس های درس، 36 سالن ورزشی، 3 خوابگاه دانشگاهی ، 3 خوابگاه دانش آموزی، 3 خوابگاه ورزشی و اردوگاه شهید دستغیب  نیز در تعطیلات نوروزی آماده ارائه خدمت به فرهنگیان و همراهان آنان بودند.

رییس ستاد اسکان نوروزی آموزش و پرورش فارس گفت: در نوروز 97، اسکان مسافران، میهمانان و زائران نوروزی فرهنگی در استان فارس و شیراز در سه گروه “ویژه، الف و ب” شامل: 480 کلاس ((ویژه))، 4962 کلاس گروه ((الف)) و8030 کلاس گروه ((ب)) انجام شد.

احمدی تصریح کرد: خوابگاه های دانش آموزی و دانشجویی به عنوان گروه ((ویژه)) دارای امکانات تخت خواب، پتو، فرش، یخچال، تلویزیون و حمام بود، مدارس و کلاس ها گروه ((الف)) دارای تمامی امکانات به جز تخت خواب و گاهی تلویزیون بود و در گروه ((ب))، امکانات یخچال و تلویزیون به صورت مشترک وجود داشت و سایر امکانات نیز به جز تخت خواب در اختیار مسافران، میهمانان و زائران نوروزی فرهنگی قرار می گرفت.

وی گفت: براساس آخرین اطلاعات، این میزان آماده سازی باعث شده که استان فارس بیشترین ظرفیت پذیرش واسکان مهمانان فرهنگی را در کشور دارا باشد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس در خصوص ظرفیت پذیرش میهمان در شیراز نیزاظهار داشت: در شهر شیراز 570 مدرسه با ظرفیت 5هزار 150 کلاس، 5 خانه معلم با تخصیص 120 اتاق، 5 خوابگاه دانش آموزی با ظرفیت 400 تخت،3 خوابگاه دانشجویی با ظرفیت 600 تخت، 8 سالن ورزشی نیز آماده پذیرش میهمانان بود.

احمدی اظهار داشت:در استان 68 پایگاه ودر شیراز نیز 5 پایگاه استقبال وپذیرش میهمانان نوروزی فرهنگی دایر بود و 3هزار نفر عوامل اجرایی نیز از 28 اسفند تا 12 فروردین آماده پذیرش و استقبال واسکان مسافران، میهمانان و زائران نوروزی  فرهنگی در مدارس واماکن متعلق به آموزش وپرورش استان بودند.

وی افزود:فعالیت ستاد اسکان در آموزش وپرورش فارس به صورت شبانه روزی بود.

رئیس ستاد اسکان نوروزی آموزش و پرورش فارس گفت: امسال فرهنگیانی که قصدسفربه شیرازواستان فارس را داشتند می توانستند بامراجعه به سامانه مهمانان فرهنگی به آدرس اینترنتی eskan.medu.ir نسبت به رزرو محل اسکان اقدام نمایند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه مدرسه در حالت عادی مکان مناسبی برای  اسکان فرهنگیان نیست گفت: آموزش و پرورش تلاش کرد در ایام نوروز با توجه به حجم زیاد مسافران خصوصا” فرهنگیان عزیزوکمبود فضاهای اقامتی با نرخ های مناسب ،از ظرفیت موجود برای کمک به فرهنگیان استفاده کند.

توزیع 36 هزار قلم کالا برای اسکان میهمانان نوروزی در مدارس فارس

احمدی به تسهیلات وخدمات ایجاد شده توسط این اداره کل در خصوص اسکان مهمانان نوروزی درکلاس های درس اشاره کردوافزود: در سال گذشته  برای  تجهیز مدارس  استان فارس حدود 36 میلیارد ریال هزینه شد که در این زمینه 36 هزارو 416 قلم جنس برای این مهم خریداری و بین مدارس توزیع شد.

وی افزود: تهیه ۱۷هزار وهشتصد تخته پتو، ۴ هزار و هفتصد تخته فرش، 10هزار ودویست دست بالش، ۴۳۰ دستگاه آبگرمکن، ۷۰۰ دستگاه تلویزیون 2هزار و ۳۲۶دستگاه یخچال، 200 دستگاه اجاق گاز، ازجمله  امکاناتی بود که ستاد اسکان مسافران نوروزی آموزش پرورش فارس در راستای ارتقاء سطح کیفی امکانات رفاهی محل های اسکان درسال گذشته تدارک دید.

رییس ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان در آموزش وپرورش فارس گفت:به جز شهر شیراز باراصلی اسکان در همه شهرها به دلیل نبود امکانات هتل و اقامتگاهی بر دوش آموزش و پرورش است و به همین خاطر و براساس تصمیم ستادهای اسکان شهرستانها ،مدارس علاوه بر فرهنگیان در اختیار سایر میهمانان نیز قرار گرفت وآموزش وپرورش این همکاری را با ستاد های شهرستانها انجام داد.

احمدی درخصوص شهرستانهایی که بیشترین پذیرش مهمان نوروزی درمدارس استان را داشتند افزود:شیراز ، آباده، کازرون و مرودشت شهرستانهایی بودند که بیشترین  اسکان مهمانان نوروزی در مدارس را به خود اختصاص دادند.

وی همچنین گفت:مهمانان استانهای آذربایجان شرقی ،اصفهان ، کرمان وخراسان رضوی بیشترین استانهایی بودند که از ظرفیت مدارس استان فارس برای اسکان استفاده کردند.

رییس ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان در آموزش وپرورش فارس گفت:درستادهای پذیرش و اسکان آموزش وپرورش غرفه های فرهنگی ومذهبی و نمایشگاه صنایع دستی و کتابخانه های کوچک دایر شده بود تا مهمانان در مدت زمان انتظار برای پذیرش از خدمات این غرفه ها بهره مند شوند.

سرپرست آموزش وپرورش فارس همچنین گفت: امسال با جلسات خوبی که در ستاد استقبال از میهمانان نوروزی استان برگزار شد ، با همکاری خوب شهرداری های استان خصوصا شهرداری شیراز ،بنرهای اطلاع رسانی و راهنمای اسکان مهمانان نوروزی در سطح شهر واستان بیش از سالهای گذشته خودنمایی می کرد.

وی با اشاره به اینکه تمامی مراکز اقامتی آموزش و پرورش فارس در نوروز 97تحت پوشش 3 نوع بیمه قرار گرفتند،گفت: این بیمه ها شامل: بیمه آتش سوزی، مسئولیت مدنی و حوادث بود.