شعبانی با بیان اینکه تاکنون صیادان 481 تن ماهی استخوانی را در دریای خزر صید کردند، تصریح کرد: این میزان صید نسبت به 733 تن ماهی در سال گذشته 34 درصد کاهش داشته است.

به گزارش ندای گیلان،اسحاق شعبانی امروز در گفت‌وگو یی با اشاره به وضعیت صید ماهیان استخوانی در گیلان اظهار کرد: صیادان گیلانی از 17 مهر ماه سال جاری کار صید ماهیان استخوانی را در دریای خزر آغاز کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون صیادان 481 تن ماهی استخوانی را در دریای خزر صید کردند، تصریح کرد: این میزان صید نسبت به 733 تن ماهی در سال گذشته 34 درصد کاهش داشته است.

مدیر کل شیلات گیلان 178 تن صید ماهی را سفید و 282 تن نیز ماهی کفال و 21 نیز دیگر گونه‌ها عنوان کرد و افزود: با مقدار صید ماهی مذکور 9 میلیارد و 800 میلیون تومان درآمد نصیب صیادان شده است.

وی با اشاره به اینکه مقدار مذکور صید ماهی توسط 50 پره تعاونی صید ماهیان انجام شده است، خاطرنشان کرد: چهار هزار صیاد در امر صید ماهیان فعال بوده‌اند.

شعبانی مواج بودن دریا را یکی از عوامل کاهش صید ماهی ذکر کرد و گفت: به دلیل مواج بودن دریا عملیات صید انجام نشد و صید کاهش یافته و امیدواریم تا پایان فصل صید شرایط صید مناسب باشد تا عقب‌ماندگی در صید جبران شود.فارس