استراتژى مشخص اصول گرایان، شکست دولت روحانى در این دور از انتخابات و ایجاد رقابت بین دو کاندیداى خود در دور دوم انتخابات است

سرویس سیاسی ندای گیلان-علی آهنگر:اگر مناظره اول در بى اعتنایى سید ابراهیم رئیسى به محمد باقر قالیباف و حمله قالیباف به روحانى گذشت، مناظره دوم در همان آغاز نشان از یک تقسیم کار از پیش طراحى شده مى داد. در این تقسیم کار حساب شده، دو کاندیداى
اصول گرایان اصل را بر همپوشانى یکدیگر در تخریب دولت گذاشتند. استراتژى روشن دو کاندیداى اصول گرا این است که با از میدان به در کردن رقیب، انتخابات را بین خود به دور دوم بکشانند.
به عبارت دیگر، استراتژى مشخص اصول گرایان، شکست دولت روحانى در این دور از انتخابات و ایجاد رقابت بین دو کاندیداى خود در دور دوم انتخابات است. به این ترتیب هر دو کاندیداى اصول گرایان تا پایان انتخابات هیچکدام به نفع دیگرى از میدان به در نخواهند رفت.
آنچه مسلم است روحانى در دور دوم مناظرات با جدى تر گرفتن میدان رقابت و سرسختى رقبا به طور جدى ترى وارد میدان شده بود.

مشکل اساسى دکتر روحانى و مهندس جهانگیرى آن است که هنوز حاضر نیستند به موانع اصلى و اساسى پیشرفت اقتصادى کشور اشاره کنند. در موضوع برجام، دولت به نیکى مى داند که موانع انعقاد قراردادهاى آى. پى .سى در حوزه نفت و گاز چه بوده است.
با پایان یافتن مذاکرات هسته اى و به نتیجه رسیدن برجام، دولتها و شرکتهاى بزرگ خارجى به سرعت وارد کشور شدند و خواهان مذاکره و گفتگو و عقد قراردادهاى بزرگ در زمینه منابع نفت و گاز بودند. اما مخالفت ها و پالس هاى منفى به سرعت طالبان عقد قرارداد در فضاى پسا برجام و توسعه اقتصادى را از کشور فرارى داد. اینها و بسیارى چیزهاى دیگر نکاتى هستند که حسن روحانى و اسحاق جهانگیرى در فرصت طلایى مناظره باید به آن توجه داشته باشند.