نشست معاون وزیر ورزش و جوانان با مسئولان ادارات و هیات‌های ورزشی گیلان و روسای اداره‌های ورزش و جوانان گیلان در آمفی تئاتر هتل المپیک رشت برگزار شد .

ندای گیلان:نشست معاون وزیر ورزش و جوانان با مسئولان ادارات و هیات‌های ورزشی گیلان و روسای اداره‌های ورزش و جوانان گیلان در آمفی تئاتر هتل المپیک رشت برگزار شد .

در این نشست مشکلات جامعه ورزش گیلان از جمله نداشتن سالن‌های اختصاصی، اشتغال قهرمانان ورزشی، قانونمند شدن کمک فدراسیون‌ها و ادارات ورزش به هیات‌های ورزشی و همچنین اختصاص سالن‌های تخصصی با ترک تشریفات به هیات‌های مربوطه به خادم معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان و رحمانی مدیرکل امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان مطرح شد.

امیررضا خادم در پاسخ به برخی مسائل مطرح شده، اظهار کرد: معاونت امور استان‌های وزارت ورزش موظف است که در استان‌ها حضور یافته و عملکرد مدیران ارشد ورزش‌ را مورد بررسی قرار دهد تا نهایت به یک عملکرد یکسان و قابل قبول در تمام کشور برسد و این سفرها برای تخصیص بودجه به استان‌ها نیست.

وی افزود: بودجه سال 94 وزارت ورزش و جوانان 8 هزار میلیارد است که این بودجه جوابگوی پروژه‌های نیمه تمام و بدهی این وزارتخانه نیست. 40 هزار میلیارد ریال بدهی و 3 هزار و 500 طرح نیمه‌تمام ورزشی وجود دارد که برای جبران این مسائل به سعه صدر، برنامه و راهکارهایی برای عملیاتی شدن آن‌ها نیاز است.

خادم به واگذاری و فروش اماکن ورزشی اشاره کرد و گفت: با توجه به ماده 88، اماکن ورزشی از طریق مزایده واگذار می‌شوند و بدون مزایده نمی‌توانیم اماکن را به هیات‌ها واگذار کنیم اما اماکن مازاد را از طریق مزایده و براساس قانون می‌توانیم به هیات‌های ورزشی واگذار کنیم تا آنان برای پیشبرد ورزش قهرمانی مشکلی نداشته باشند. اماکنی که موقعیت تجاری خوبی دارند را نیز می‌توانیم به فروش برسانیم که این امر، مستلزم آن است که این اماکن دارای سند باشند.

معاون وزیر در پاسخ به چگونگی اقدامات وزارت ورزش و جوانان برای اشتغال و استخدام ملی‌پوشان که تمام وقت خود را صرف تمرین و خدمت به میهن می‌کنند و اغلب از سن استخدام‌شان نیز گذشته است، گفت :تحقق این امر به قانون نیاز دارد. اشتغال و استخدام ورزشکاران ملی از جمله مسائلی است که شخص دکتر گودرزی نیز از ابتدای مسئولیتشان پیگیر این موضوع بودند. این مبحث به صورت طرحی به دولت داده می‌شود که اگر موافقت شود، به مجلس خواهد رفت تا در صورت موافقت بصورت یک لایحه در آید ولی تا زمانی که به صورت یک قانون ابلاغ نشود قابل اجرا نیست. البته اشکال دیگری که وجود دارد این است که نوعا ورزشکاران علاقمندند استخدام بشوند ولی سر کار نروند!

وی افزود: تحقق این امر زمان‌بر است و حداقل دو سال طول می‌کشد ولی پیگیر راهکاری برای این مسئله نیز هستیم .

امیررضا خادم معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان پیش از این جلسه نیز نشستی با محمدعلی نجفی استاندار گیلان داشت و در این نشست بر لزوم توسعه سازمان‌های مردم نهاد فعال در امر ورزش تاکید کرد.