رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی گیلان گفت: هزار و ۹۴ واحد صنفی متخلف طی ۵ ماه گذشته به دلیل عدم رعایت شئون اسلامی و قوانین و مقررات در استان پلمب شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، سرهنگ علی حیدرخواه امروز شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها به تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه انتظامی برای تأمین و ارتقا امنیت در سطح جامعه اشاره کرد و اظهار کرد: اقدامات قاطع و قانونی پلیس در راستای برخورد با متخلفان و مجرمان، سبب قانونمداری می‌شود و مؤلفه‌های امنیت را ارتقا می‌دهد.

وی گفت: در راستای نظارت بر اجرای قوانین مربوط به فعالیت صنوف در بازار، طرح کنترل و بازرسی از واحدهای صنفی به صورت ویژه و مستمر در دستور کار مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی قرار گرفت.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه در ۵ ماه گذشته ۲۴ هزار و ۳۷۵ واحد صنفی در سطح استان مورد بازدید قرار گرفت، افزود: در این بازدیدها برای هزار و ۴۷۳ واحد صنفی اخطار پلمب صادر، به ۱۱ هزار و ۴۵۹ واحد تذکر ابلاغ، از ۵ هزار و ۶۰ واحد صنفی تعهد اخذ و هزار و ۹۴ واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت شئون اسلامی و قوانین و مقررات پلمب و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری به عمل آمد.

این مقام انتظامی در پایان از تشکیل پرونده و معرفی افراد متخلف برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در اصناف، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.