سرپرست معاونت خرید راهبردی مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان از پرداخت ۴۰ میلیارد ریال کمک هزینه به ۳۵۰ بیمار خاص و صعب العلاج در استان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،محمد مهدی زهرابی با بیان اینکه صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج به منظور تأمین مالی خدمات، دارو و کالاهای سلامت محور برای مشمولان، ارتقای پوشش بیمه‌ای و بهبود محافظت مالی از بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص و صعب العلاج تشکیل شده است، اظهار کرد: در دومین مرحله از اجرای این طرح بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال به ۳۵۰ بیمار مبتلا به این بیماری‌ها، توسط مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان گیلان پرداخت شده است.

زهرابی افزود: بیمه شدگان تأمین اجتماعی مبتلا به ۱۰۷ بیماری تحت پوشش این صندوق اعم از سرطان، ms، پیوندهای کلیه ، متابولیک، هموفیلی، دیالیز و تالاسمی ، دیابت، فشارخون، قلبی وعروقی و… می‌توانند با مراجعه به معاونت خرید راهبردی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان گیلان و ارائه مدارک و مستندات مربوطه از کمک هزینه نقدی صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج استفاده کنند.

وی گفت: در اولین مرحله از اجرای این طرح بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال به ۳۹۰ بیمار مبتلا به این بیماری‌ها توسط مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان گیلان پرداخت شده است.

گفتنی است، مدیریت درمان تأمین اجتماعی گیلان ازطریق عقد قرارداد با ۲۳۳۸ مرکز درمانی در حوزه درمان غیر مستقیم به بیمه شدگان تأمین اجتماعی، خدمات درمانی ارائه می‌کند.