ما در آینده نزدیک از حق چایکاران و برنج کاران و ابریشم کاران گیلان نخواهیم گذشت و با هر متخلفی در هر مقامی با استفاده از ابزارهای قانونی و نظارتی برخورد خواهیم کرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، مهرداد لاهوتی نماینده ادوار هشتم ،نهم و دهم و منتخب مجلس دوازدهم شهرستان لنگرود از وزیر جهاد کشاورزی انتقاد کرد. منتخب مردم لنگرود گفت: وزیری که میزان مصرف واقعی چای را ندادند جای تاسف دارد. وی در ادامه گفت: ۳۴ هزارتن تولید چای کشور است که از این میزان ۱۲ هزار تن چای در سال صادر می‌شود و متوسط واردات پنج سال گذشته چای از ۵۰ هزار تن تجاوز نمی‌کند البته به غیر از فاجعه واردات سال ۱۴۰۱ این محصول، بنابراین اگر این سه عدد را به یک دانش آموز بدهید می‌تواند به راحتی محاسبه کند که مصرف چای کشور از ۷۵ هزارتن تجاوز نمی‌کند! آقای وزیر جهاد در سفر به کشور سریلانکا چون هوس واردات در سر داشت از همانجا مصاحبه کرد که ۷۰ هزارتن واردات داریم آقای وزیر واقعا متاسفیم و لطفا به کشاورزان این آسیب را وارد نکنید و دست از سر کشاورزی بردارید.

لاهوتی در ادامه اظهار کرد: ایشان عنوان نمودند کشاورزان هنوز مطالبات برگ سبز چای سال گذشته را دریافت نکرده اند!

آقای وزیر اصلا آگاهند که ۱۲ هزار هکتار باغات چای رها شده اند و با کمی کمک می‌توانستید این باغات را احیاء کنید که به میزان تولید چای خشک افزوده شود.

نماینده ادوار مجلس لنگرود اظهار کرد: آقای وزیر بجای راهکار برای تامین منافع یک عده وارد کننده کمی هم به کشاورزان و به دستهای پینه بسته آنان فکر می‌کردید. این را بدانید ما در آینده نزدیک از حق چایکاران و برنج کاران و ابریشم کاران گیلان نخواهیم گذشت و با هر متخلفی در هر مقامی با استفاده از ابزارهای قانونی و نظارتی برخورد خواهیم کرد.