استاندار گیلان توجه و اهتمام به بسته‌بندی و برندسازی چای را موجب رونق بیش از پیش این محصول عنوان کرد و گفت: استانداردسازی محصولات غذایی ازجمله چای، از دیگر مواردی‌ست که باید به آن توجه شود چراکه گامی در حمایت از تولید داخلی به شمار می‌آید.

به گزارش ندای گیلان از رشت،اسدالله عباسی در دیدار اعضای هیات مدیره سندیکای کارخانجات چای اظهار داشت: کشاورز باید بداند وقتی برگ سبز چای را تحویل کارخانه می دهد، در یک برنامه زمان‌بندی مشخص، پول خود را دریافت می‌کند و بر این مبنا تطبیق زمان اهمیت زیادی دارد.

وی بازدید اخیر خود از باغ‌های چای و برخی کارخانجات چای‌سازی و دستور تعیین تکلیف موضوع سرمایه در گردش فعالان صنعت چای را یادآور شد و بیان داشت: چای، از محصولات مهم غذایی و مرتبط با سلامت آحاد جامعه است و موضوع استانداردسازی آن هم باید مورد توجه جدی باشد.
استاندار گیلان تقویت نظارت ها در این بخش را مورد تأکید قرار داد و گفت: بایستی مقابل تولیدات غیراستاندارد گرفته شود و این اقدام، گامی اصولی برای حمایت از تولید داخل و سرمایه‌گذاران این حوزه است.
وی همچنین با تاکید بر جلوگیری از واردات بی رویه افزود: برگزاری و برپایی جشنواره و نمایشگاه چای پیش بینی شود تا مصرف چای داخلی ترویج گردد.
دکتر عباسی با اشاره به کیفیت بالای چای داخلی، معرفی صحیح این محصول را موجب افزایش تقاضا عنوان و اضافه کرد: بهسازی و نوسازی همه حلقه‌های مرتبط با صنعت چای، به رشد و رونق آن کمک می‌کند.
وی رفع دغدغه‌های کشاورزان ازجمله باغداران چای و فعالان این بخش را وجهه همت خود بیان و با اشاره به سفر رئیس جمهوری به گیلان، ساماندهی وضعیت چای را مورد اهتمام و توجه دولت ذکر و ابراز اطمینان کرد که در رایزنی با وزیر جهاد کشاورزی، این موضوع پیگیری می شود.
دکتر عباسی با تصریح اینکه از عرضه چای سنواتی به بازار مصرف داخلی باید جلوگیری شود، مسئله کاربرد آن در مصارف صنعتی و غیرغذایی توسط برخی کشورها را موضوعی عنوان کرد که باید بررسی‌های لازم در مورد آن صورت گرفته و سپس، به صادرات آن به کشورهای غیرهمسایه اقدام‌ گردد.
وی همچنین به صداوسیما تأکید کرد که باغ های نمونه چای که بهزراعی انجام داده اند، را به دیگر کشاورزان معرفی و در قالب برنامه های آموزشی، اهمیت انجام این مهم را تبیین کند.
تعامل و هم‌افزایی اعضای سندیکا در جهت برقراری زنجیره‌های مرتبط با رشد صنعت چای از دیگر مواردی بود که استاندار گیلان بر آن تاکید کرد.
در این جلسه هریک از اعضای هیات مدیره سندیکای کارخانجات چای نیز دغدغه های خود در مورد رشد صنعت چای را بیان کردند.