رئیس اداره نظارت برحیات وحش محیط زیست گیلان گفت: مار دیده شده در دوبخشر شفت، مار بومی غیر سمی موسوم به مار آبی چلیپر است.

به گزارش ندای گیلان از شفت، حسین علی نژاد امروز با اعلام این خبر گفت: در چند روز اخیر فیلمی مبنی بر مشاهده مار غول پیکر در منطقه دوبخشر شفت در فضای مجازی منتشر شده که موجب رعب و وحشت مردم شده است، اما مار مشاهده شده در فیلم مربوط به مار بومی است.

رئیس اداره نظارت برحیات وحش محیط زیست گیلان با بیان اینکه این مار غیر سمی موسوم به مار آبی چلیپر است، افزود: طول مار آبی چلیپر یک متر و نیم تا یک متر و ۷۰ سانت است که با گرم شدن هوا بیشتر دیده می‌شوند.

حسین علی نژاد افزود: این موجودات خونسرد، در هوای گرم سوخت و ساز و متابولیسم بدنشان افزایش می‌یابد و برای تغذیه بیشتر فعالیت می‌کنند و بیشتر دیده می‌شوند و خطرناک نیستند.

وی با بیان اینکه در یک هفته گذشته همکاران متخصص در حوزه خزندگان اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان هم در منطقه دوبخشر شفت حضور یافته اند، اضافه کرد: در یک هفته اخیر به جز مار‌های بومی چلیپر مار دیگری مشاهده نشده و همکاران ما در یگان حفاظت محیط زیست همچنان در منطقه حضور دارند و جای هیچ گونه نگرانی نیست.